Софийски Метрополитън

21 февруари 2019
Има поне 4 месеца до края на сезона в Метрополитън опера, но при нас остава да видим само 3 спектакъла, излъчени на живо в Cinema City Sofiа. Всеки, който е бил на такава прожекция от сцената в Ню Йорк, се заклева, че "Все едно си там!", затова не гледайте как се топят билетите, а бързо се разделете с 15/18лв на cinemacity.bg.


ДЪЩЕРЯТА НА ПОЛКА
Доницети завършва комичната си опера по френското либрето на Анри Сен-Жорж и Жан-Франсоа Баяр (преди да извади и италианска версия) през 1840. Най-известната ария от нея – Ах! Приятели мои, какъв празник на младия тиролец Тонио, е като Еверест за тенорите, защото подскача до цели 9 високи "до"-та. Когато през 1972 Павароти довежда ролята в Метрополитън, е върнат 17 пъти на бис заради виртуозното си изпълнение. Сега Тонио оживява благодарение на мексиканеца Хавиер Камарена, а негова партньорка на сцената е южноафриканката Прити Йенде като Мари – перачка с аристократична кръв, изоставена на бойното поле като бебе и осиновена от цял военен полк. Какво става, когато тръпките на първата любов за Мари съвпаднат с разкриването на потеклото ѝ, разбираме от постановката на Лоран Пели, направена с много хумор и прехвърлена във времето на Първата световна война.
2 март, 19:55; 13 март, 19:00

ВАЛКЮРА
Вагнер пише не само мелодиите, но и своите либрета – затова при него музика и текст са на еднакво висок пиедестал и му отнема 26 години да завърши тетралогията Пръстенът на нибелунга. Идеята е цикълът да връща публиката в залата в поредни дни, но днес част втора – Валкюра, заема самостоятелно място в програмата на оперите по света с важната фаза от пътя на героите, която илюстрира. Нибелунгът от заглавието е джуджето Алберих, а пръстенът е негово производство от рейнско злато, откраднат от върховния бог Вотан, който сега се тревожи какво ще стане, ако Алберих си върне съкровището. Сюжетът оплита бога и богинята Ерда, дъщерите им валкюри, начело с Брунхилда (които събират армия от мъртви воини, за да защитят Валхала), и близнаците Зигмунд и Зиглинда (деца на Вотан и смъртна жена). Постановката на канадеца Робер Льопаж задълбава в съдбите им с впечатляваща 45-тонна механизация на сцената и 24 въртящи се платформи, фон за играта на звезден екип певци.
30 март, 18:00

ДИАЛОЗИТЕ НА КАРМЕЛИТКИТЕ
"Това преди всичко е диалог с душата на зрителя", казват от Российская газета за работата на френския композитор Франсис Пуленк върху либретото на Жорж Бернанос. Излезли на светло за пръв път през 1957 в Ла Скала на италиански, а после бързо скочили на сцените в Париж и Сан Франциско на съответните езици, Диалозите предизвикват положително ехо в публика и критика, а днес са сред най-успешните съвременни опери. Сюжетът връща към времената на Френската революция, когато 16 монахини от манастира на кармелитките в Компиен са изпратени на ешафода (площадката за публични екзекуции). Драматичната история за вяра и мъченичество удря силно с разтърсващите партии, поверени на силни и във вокално, и в актьорско отношение певици (като младата Изабел Ленард и легендата Карита Матила). Гласовете им стигат до нас под режисурата на Джон Декстър и палката на Яник Незе-Сеген, който е и новият музикален директор на Метрополитън.
11 май, 19:00


 

Горе Коментари (0)

Ако искате да добавяте коментари, моля регистрирайте се и влезте с вашите потребителско име и парола.