Ордьоври а ла Кан

12 май 2016
Селекцията в Кан тази година ни кара да се чувстваме като най-ранобудните пред току-що наредена шведска маса. Не посягаме към Уди Алън, Спилбърг или Алмодовар, защото вече познаваме вкуса им, но следващите шест заглавия бихме лапнали веднага – след дегустацията им на фестивала от 11 до 22 май, чакаме да дойдат и насам.


It's only the end of the world
"Щеше да е страхотна семейна вечеря, ако не беше последната", казва младият писател Луис (Гаспар Юлиел) на близките си, когато разбира, че е безнадеждно болен. На масата са още Марион Котияр, Венсан Касел и Леа Сейду, събрани за една последна среща от лошия вундеркинд на киното от Квебек Ксавие Долан.

The neon demon
Не е типичният екшън ноар, но почеркът е на Никълъс Рефн (режисьорът на Drive, да) и това си личи веднага през първите трейлър шпионки. Зад вратата ни чака хорър с няколко фатални жени и една миловидна Ел Фанинг с наивни амбиции в модната индустрия. Майка й обаче я описва с друга дума – "опасна", и по-добре да й вярваме.

Elle
Пол Верховен винаги се движи до ръба, от който е падал поне веднъж през 1995 (със Стриптийзьорки). Въпреки това го помним с баланса върху острието, което този път минава през живота на самоуверена бизнесдама, похитена от крадец в дома си. Всичко се променя, но не както очакваме – жертви тук няма, има само игра на котка и мишка.

American honey
Андреа Арнолд е част от съотношението 3:17 в полза на мъжете режисьори на фестивала, но определено накланя везната "смел подход" до равенство. Тук историята е за буйна тийнейджърка, която се присъединява към пътешествието на група млади номади, за да преживее с тях липсата на задръжки и абсолютната шейсетарска свобода.

The unknown girl

Малко след работното си време, младата лекарка Джени чува позвъняване на вратата, но решава да не отговори и това коства живота на непозната жена. Следва паническо търсене на нейната идентичност – възможност за глътка въздух насред океана от вина, в който ни хвърлят дълбоко социалните братя Дарден.

The last face
След Into the Wild никой не се съмнява в режисьорския талант на Шон Пен, но едно наум не може да е излишно. Този път континентът е Африка, където двама хуманитарни работници (Шарлийз Терон и Хавиер Бардем) трябва да балансират между опасните граждански вълнения и не по-малко опасните вълнения на любовта.


 

Горе Коментари (0)

Ако искате да добавяте коментари, моля регистрирайте се и влезте с вашите потребителско име и парола.