Брайън Адамс: От сцената до студиото

6 октомври 2016 текст Виолета Иванова снимки Брайън Адамс
От месеци чакаме точно този вторник, когато Брайън Адамс ще ни вдигне отново на крак в Арена Армеец. Ето я сцената в уравнението, а ако студиото в него праща мислите ви към звукозаписна техника, грешите – техника има, само че записва картини.


Флашбек до седемдесетте, когато 15-годиш­ният Брайън напуска училище, за да бъде музикант. Първо се появява под шапките на групите Shock и Sweeny Todd, но много скоро вече е соло дебютант с албум на пазара. Бързо разбира и как изглежда светът от върха – с диска Reckless от 84-та, затворил евъргрийни като Heaven и Summer of ’69, прави овчарски скок до най-високото стъпало в доста важни класации. Нататък нещата продължават все нагоре: синглите му чупят рекорди за окупация на първа позиция и му носят номинации и награди с имена от Грами до Оскар.

Миналата есен, четири десетилетия след първото "за какво ми е математика, ще си изкарвам хляба с китара", Брайън извади от фурната и 13-ия си албум – Get Up, с пълнеж от акустични версии на стари плюс девет чисто нови парчета. Турнето към него вече отметна по-големите градове в САЩ, Канада и Европа, а на 11 октомври най-после пристига и тук. Преди обаче да затворим очи и да пуснем сълза под звуците на Please Forgive Me, минаваме през Vivacom Art Hall за фотоизложбата Exposed/Wounded, която открива по-рано същия ден.

Наклонената черта в името ѝ събира двойка цикли от собственото му портфолио, но ако сте фиксирали камерата в ръката му с въпроса "какво ли снима?", веднага отговаряме. От години фотоапаратът е вторият любим инструмент на музиканта, който решава да се възползва от лесния достъп до други поп личности. Така започва да трупа лични сцени от живота на познатите си в албума Exposed. От Мики Рурк във вана до Майкъл Фокс, иронизиращ паркинсона си пред обектива – всичко се разголва първо на страниците на Vogue, Vanity Fair и Zoo, а тук идва за седмото издание на Майстори на фотографията (след като шестото разтвори албумите на Лени Кравиц).

Серията Wounded пък удря свръх-чувствителна струна, като настройва фокуса върху британски военни, напуснали Ирак и Афганистан с нещо повече от емоционален багаж. Трийсет мъже и техните зверски телесни травми сядат пред апарата на Адамс, за да разкажат – без думи, само с очи – как се учиш да живееш наново, когато половината от теб вече липсва. "Интензивни проучвания, някои от които се превръщат във фотографски икони сами по себе си", казва за работите му сър Елтън Джон, а ние отиваме не да проверим, а да го преживеем.

Концертът Get Up е в Арена Армеец на 11 октомври от 20:00, 60-120лв от eventim.bg. Изложбата Exposed/Wounded е във Vivacom Art Hall от 11 октомври до 12 ноември.


 

Горе Коментари (0)

Ако искате да добавяте коментари, моля регистрирайте се и влезте с вашите потребителско име и парола.