Какво не знаехме за... Мишел Гуревич

9 март 2017 текст Нaталия Иванова
Или Chinawoman, както доскоро се подписваше. Но коя и каква е жената зад плътния и меланхоличен тембър, който се излива в лични и иронични текстове? Питаме всички източници преди на 16 март да чуем на живо в София и новия й албум New Decadence.


КОРЕНИТЕ
Дете е на инженер от Ленинград и балерина от Мариинския театър в Санкт Петербург, които емигрират от Съветския съюз в Канада. Расте, слушайки най-вече големите звезди на руската естрада от 70-те, които влияят на музиката й днес с "прогресията в акордите, вокалния стил, грандиозните припеви и чувството за драма". Свири на тромпет в училищна група, но не го смята за нещо особено, защото в Канада "почти всеки от моето поколение има някакъв опит с музикален инструмент и знае какво е четвъртина нота". Мишел е тийнейджър, когато майка й има видение за това как тя свири на китара в опушен бар. "Казах й, че е луда и нямам никакъв интерес към музиката. Е, явно е трябвало да тръгна по този път".



КИНОТО

Първата й мечта е да стане режисьор и 10 години работи като монтажист в Торонто. Снима няколко късометражни филма, които за нея "не са особено добри", въпреки че харчи "цяло състояние", за да ги направи. "Така реших да опитам да напиша песен и се оказа, че е по-евтино и по-лесно, а резултатът е доста добър", казва тя четири албума по-късно. Всички те са издадени независимо и са записани в спалнята й, от която първоначално се качват на страницата й в Myspace. "Ако нямаше интернет, въобще нямаше да стана музикант", разсъждава днес. Макар киното да е зад гърба й, през 2014 песента Party Girl от първия й албум става саундтрак, вдъхновение и заглавие на френски филм, взел Златна камера на фестивала в Кан (с историята си за застаряваща хостеса, която на 60 решава да започне нов живот като порядъчна омъжена жена).

ПУБЛИКАТА
Независимо че дълго време живее в Канада, музиката й се слуша най-вече в Москва, Берлин, Истанбул, Атина и изобщо на Балканите, откъдето постоянно получава покани за участия. "Почувствах, че трябва да съм по-близо до публиката си и емигрирах в Берлин. За няколко месеца хората на концертите ми се увеличиха от 30 до 800 на вечер. Огромен скок. В Европа феновете знаят дори текстовете на песните ми, а най-интересното е, че са на всякаква възраст – от 20 до 40-50-годишни. Любимият ми момент беше, когато една жена на 80 пред мен помоли за два билета за Chinawoman. Вероятно по-възрастните се разпознават в старомодния ми стил и мисля, че това е страхотно".



ИМЕТО
"Много често ме питат дали съм азиатка. Когато написах първата си песен, реших да отворя Garageband (приложение за композиране на музика – бел.ред.) на лаптопа си и то веднага ме попита за име на бандата ми. Написах Chinawoman на шега", казва Гуревич в интервю за Public Republic. По-късно често й се иска да го смени, докато накрая не я намира Хилда Хой – журналистка с китайски корени, която започва да й пише имейли относно "присвояването на една расистка обида, върху която строиш музикална кариера". В публикация за сайта medium.com, Хой проследява цялата комуникация между двете, като обяснява подробно подбудите си. Те са достатъчни да зачеркнат Chinawoman за сметка на името от личната й карта, което не "засяга никого" на расова основа. Е, това със сигурност не е End оf аn Era, а добро начало на нова.

Мишел Гуревич е в Mixtape 5 (B-Side) на 16 март от 20:00, 29лв от eventim.bg


 

Горе Коментари (0)

Ако искате да добавяте коментари, моля регистрирайте се и влезте с вашите потребителско име и парола.