Оригинално заглавие: Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
Език: английски
Превод: с български субтитри
Жанр: драма, комедия, криминален
САЩ, 2017, 112'
Режисьор и сценарист: Мартин Макдона
С: Франсиз Макдорманд, Уди Харълсън, Сам Рокуел, Лукас Хеджис, Кларк Питърс, Аби Корниш, Джон Хоукс, Питър Динклейдж
Преди 20 години Мартин Макдона, тъкмо поставил първите си пиеси в Ирландия, пътува в автобус из южните щати, когато вижда как два билборда на пътя казват нещо съвсем различно от "купи си": "Raped while dying" ("Изнасилвана, докато умира") и "And Still no Arrests?" ("И още няма арести?").
За филма, който започва да пише преди 8 години (след като гледката дълго зрее), той ги използва дословно, но слага зад тях и трети, който създава завоя в сюжета: "Как е възможно, шериф Уилоуби?" Мерникът е вдигат от непоклатимата Милдред Хейс (велика роля на Франсис Макдорманд), която месеци наред чака развитие по разследването на убийството на своята дъщеря. И този справедлив гневен протест щеше да е по-приемлив, ако в малкия град Ебинг, в който расизмът и насилието виреят спокойно, Бил Уилоуби (кой, ако не Уди Харелсън) не беше герой. Може би ви изглежда, че лошият персонаж е ясен, но не е. Както В Брюж и Седемте психопата, тук също е трудно, невъзможно дори, да намразиш някого, когато виждаш как зад жестокостта стои несигурност, а зад желанието за отмъщение – безсилие. И още повече, когато Макдона постоянно балансира драмата с черния си, жив хумор (и Сам Рокуел е там, за щастие), който оставя дъх и за сериозното. Като това как в помитащото желание на една майка да разбере истината има вина, която тя сама не може да си прости.
За филма, който започва да пише преди 8 години (след като гледката дълго зрее), той ги използва дословно, но слага зад тях и трети, който създава завоя в сюжета: "Как е възможно, шериф Уилоуби?" Мерникът е вдигат от непоклатимата Милдред Хейс (велика роля на Франсис Макдорманд), която месеци наред чака развитие по разследването на убийството на своята дъщеря. И този справедлив гневен протест щеше да е по-приемлив, ако в малкия град Ебинг, в който расизмът и насилието виреят спокойно, Бил Уилоуби (кой, ако не Уди Харелсън) не беше герой. Може би ви изглежда, че лошият персонаж е ясен, но не е. Както В Брюж и Седемте психопата, тук също е трудно, невъзможно дори, да намразиш някого, когато виждаш как зад жестокостта стои несигурност, а зад желанието за отмъщение – безсилие. И още повече, когато Макдона постоянно балансира драмата с черния си, жив хумор (и Сам Рокуел е там, за щастие), който оставя дъх и за сериозното. Като това как в помитащото желание на една майка да разбере истината има вина, която тя сама не може да си прости.
Уебсайт imdb.com
Горе Коментари (0)
Ако искате да добавяте коментари, моля регистрирайте се и влезте с вашите потребителско име и парола.