Любов

Любов




театрална постановка
от Елин Рахнев
Режисьор: Лиза Шопова
Сценография и костюми: Соня Деспотова
Музикално оформление: Петя Диманова
С: Радена Вълканова, Христо Петков, Ева Данаилова, Никола Стоянов
Рязко, хаотично и като на сън – така любовта изживява дните си. Такава е и новата постановка на Лиза Шопова по текст на Елин Рахнев, познат с пиеси като Кукувица, Боб и Фенове.


В Любов Рахнев не отстъпва от ”личния” си стил на писане, като, изоставил всякакви стандартни драматични похвати, хваща зрителя от главата за краката и за един час го запознава запъхтяно със субективния си поглед върху това какво е да обичаш.
Агенти на лъженаратива са две двойки на различна възраст (Радена Вълканова и Христо Петков/Ева Данаилова и Никола Стоянов), за които така и не се разбира дали са различни етапи от една връзка или две различни двойки, преливащи една в друга като ”изпитание” на любовта между двама души. Именно изпитанието е заявено като неотличимо от любовното чувство и върху него се концентрира спектакълът. Докато влюбването трае броени секунди, то на ”сгромолясването върху шкембето на живота” са отделени всички онези мъчителни минути, в които разбираемо биха се огледали мнозина.
Като неуспешно изтрит текст на гърба на сватбена снимка се разтварят купчините пране, метафорично застилащи крехката романтична любов. Между белите чаршафи има и страх, и ревност, и обсебване, но най-вече убийствен битовизъм. Дали героите успяват да понесат този товар, остава неясно, тъй като в продължение на целия спектакъл те не мърдат от началните си щрихи. Макар да не се нуждаят от особени детайли поради своята архетипност, за зрителя е трудно да ги почувства близки, особено когато са едни и същи в играта си от началото до края. Нелогичните им действия, колкото и да са оправдани с обстоятелството, че са ”прекалено човешки”, не успяват да убедят, че е възможно изпитанието да бъде преодоляно успешно.
Любов е камерен опит, в който всеки може да намери любима фраза или преживяна случка. Но въпреки неговата значима тема драматургията не е превела чувствата на своя собствен език, а ги е оставила да бродят в сянката на прането.


 

Горе Коментари (0)

Ако искате да добавяте коментари, моля регистрирайте се и влезте с вашите потребителско име и парола.