ACT фестивал за свободен театър

ACT фестивал за свободен театър


19 - 25 октомври 2018
"Уморени от тривиалното и в търсене на изненадващото" е зарядът, с който фестивалът за свободен театър ACT вади напред четири международни и осем наши представления, за да влезем в крачка с независимата сцена днес. Всички те са под обща шапка Post-post, а какво точно се крие под нея, разбираме между 19 и 25 октомври, след като сега хвърлим едно око на ключовите моменти в програмата.


This is how we do it
Човек живее средно 70 години, ходи по голяма нужда 127 750 пъти, къпе се 51 100, сменя дрехите си 76 650 и умира веднъж. И за какво е всичко това? Екзистенциалният въпрос движи физическата комедия на израелските хореографи Одед Задок и Казуйо Шионоири, които се заиграват с темата за смисъла на живота през ежедневието на двойка, постепенно стигнала до пълно изтощение с постоянното си движение.

Still to come, a feminist pornscape
"Утопична научнофантастична порно-хореография" е разбираемият жанр зад танцовия пърформанс на Бара (Германия), Ида Даниел (България), Ана Дублейвич (Сърбия), Фрида Лукас (Германия) и Зринка Ужбинец (Хърватия). Докато изследват женското тяло, те разрушават масово приети еротични стереотипи и представи, за да отстъпят място за феминистката гледна точка към сексуалното удоволствие и порноиндустрията.

Buffet A Vif / Smashed To Pieces
Французите Пиер Мьоние, Маргьорит Борда и Рафаел Котен застават на ръба между театър и пърформанс, зареден с "радостното чувство в акта на чупенето" и удоволствието да разрушиш онова, което пречи на промяната и новото начало. За това буквално и метафорично помага и публиката, която заедно с артистите търси отговор на въпроса какво следва, когато пред нас няма повече ограничения.

Invisible Republic: #stilllovingtherevolution
Спектакълът на andcompany&Co идва тук малко след премиерата си в Берлин и съвсем навреме за отбелязването на три юбилея: 50 години от Пражката пролет, 100 – от Ноемврийската революция в Германия, и 200 – от рождения ден на Карл Маркс. Те са и контекст в историята на четири жени, които търсят нова любов, повдигайки от сцената въпроси и за живота на една революция – докато се случва и след края ѝ.

Българската селекция
Стартът ѝ е на 19 октомври от 18:00 в Азарян с Опиянение и гняв. Изследвания върху авторитарния характер, в който немският колектив Ligna и актьорът Стефан Щерев търсят причината политически партии с фашистки идеи да стават все по-популярни. На 20 октомври в ДНK от 14:00 до 21:00 пък всеки остава сам в PURE – пърформанс-инсталация, който показва как въображението ни изкривява реалността. След него се нареждат интерактивното представление на Марий Росен Щастливият Бекет (20 октомври от 20:00 в Червената къща), новият пърформанс на Ива Свещарова Съвършено розово (21 октомври от 18:00 в ДНК), авторската провокация Интервюта с душата на Юлиана Сайска (21 октомври от 20:00 в галерия Етюд), невербалният театър на Галина Борисова История на вчерашния ден (22 октомври от 18:00 в Етюд) и документалният спектакъл Което остава на Неда Соколовска, с който опознаваме скрития живот на три софийски улици (от 16:30 и 18:00 на 24 октомври в Червената къща). Единствената премиера сред българските представления е на 24 октомври от 20:00 – в Мовименто/Вариации Гергана Димитрова сглобява историите на Здрава Каменова, Мариана Събева, Улрике Сиха и Ив Лей, за да покаже чрез тях динамиката на съвремието ни с теми като миграцията, #MeToo, Илон Мъск, пазарите, природните ресурси, технологиите и неизменното за всички нас движение към смъртта.

Билети от 10лв на actfest.org и 15лв на място в деня на представлението
програма

 

Горе Коментари (0)

Ако искате да добавяте коментари, моля регистрирайте се и влезте с вашите потребителско име и парола.