В джубоска на Скот Брадли



23 март 2017 текст Емануела Иванова
Музикалната му машина действа в YouTube от 2009, но трупа сърца от 2012, когато пуска за първи път A Motown Tribute to Nickelback – микс от рок хитове на канадската банда, превърнати в аренби от 60-те.


Оттогава пианистът състарява нови парчета с джаз, рагтайм и суинг интерпретации за късмет на над двата милиона последователи на канала Postmodern Jukebox (PMJ) . На 28 март джубоксът на Скот Брадли напуска интернет и влиза в НДК за концерт на живо, а днес в нашия Inbox пристигат историите му от преди и сега.

НАЧАЛОТО
След университета напуснах Лонг Айлънд и отидох в Ню Йорк, за да си изкарвам хляба с музика. Живеех в мазе в Куинс с един матрак на голия под и никакво отопление през зимата. Обикалях барове и джаз клубове, раздавах записи и визитки от врата на врата с надеждата да ме наемат, но никой не ми се обаждаше. Едва ли някой изобщо е чул онези дискове. Ню Йорк е пълен с музиканти, а аз нямах средството, с което да се откроя от останалите. Беше тежко, но бях щастлив, защото се занимавах с това, с което исках. Макар да нямах идея как ще изкарвам пари от музиката си, вярвах, че тя е добра и се чувствах свързан с нея. Затова и никога не съм имал резервен план.



РЕЦЕПТАТА
За да се получи добър PMJ кавър, не е задължително да харесвам оригиналното парче. Всъщност, всичко започна с мои преработки на любимите песни на приятелите ми – те слушаха поп, рок, хип-хоп, а аз само джаз. За да преборя разликата в предпочитанията ни, променях модерната им музика по свой вкус. Всичко щеше да си остане хоби, ако не беше интернет. С мощни канали за разпространение като YouTube, днес не ти трябва лейбъл и можеш да останеш независим. Записите ни са без каквато и да е постообработка, което изключва и нуждата от специална техника. Хубав аранжимент, добри музиканти, една камера – само това трябва и нещата се завъртат.

ПУБЛИКАТА
Феновете ни са невероятни и именно те създават атмосферата на концертите ни – ние само правим, каквото можем. Дори идеята да се обличаме в ретро костюми дойде от публиката. Още в началото забелязахме, че хората се преобразяват с винтидж дрехи, прически и грим, когато се забавляват с нас на живо и просто възприехме тенденцията. Беше невероятно. Хубаво ми е, че имаме почитатели и сред артистите, на които правим кавъри. Всички, с които съм се срещал досега, реагират позитивно на работата ни, а Бионсе, Селин Дион и Гуен Стефани са ни истински фенове.



ЕКИПЪТ
За проекта е важно хората в него да са съмишленици. В началото канех приятели да се включват в кавърите, но когато PMJ се разви и стана популярен, артистите сами започнаха да ме търсят. Днес съм заобиколен от прекрасни хора и близката атмосфера, която сме си създали, ми дава сили да издържам на жестокото темпо, в което се движим. Postmodern Jukebox вече свързва около 70 певци, танцьори и инструменталисти и това ни позволява да правим няколко турнета едновременно, докато в същия момент споделяме нов кавър всяка седмица.

Скот Брадли и компания са в Зала 1 на НДК на 28 март от 20:00 за 50-160лв от eventim.bg

 

Горе Коментари (0)

Ако искате да добавяте коментари, моля регистрирайте се и влезте с вашите потребителско име и парола.