Електро снабдяване

11 май 2007 текст Никола Шахпазов, снимки Илиян Ружин
DJ Steven (по паспорт?– Стефан Крачанов) беше един от хората, които донесоха електронната революция в България. Днес той продължава да бъде основен деец в музикалната групировка Metropolis и съответно е пряко замесен в организирането на най-големия денс форум на Балканите?– SEEME. На?17 май започва второто му издание, а ние успяхме да откраднем десетина минути от натоварения график на Steven за едно американско еспресо и няколко дълбокомислени въпроса


Електронната музика пристигна малко късно в България, но популярността й не е намалявала в последните 10 години. На какво се дължи това?
Основно на музиката, защото в електронния жанр има най-голяма свобода на изразните средства и практически той най-лесно може да се обновява, тъй като черпи идеи отвсякъде и винаги е свеж. Тази музика е необикновена, а хората бързо се отегчават от обичайните неща и търсят нещо друго.

Липсва ли ти еуфорията от първите партита на Metropolis през 90-те?
Първоначалната еуфория се дължеше не толкова на музиката, колкото на факта, че това беше модерно явление и всички искаха да отидат на партитата. Днес ентусиазмът е заменен от познаване на материята, хората вече са разделени по вкусове, всеки намира стила в електронната музика, който най-много му допада. Продължават да идват много хора?– на Карл Кокс имахме рекордна посещаемост от 9000 души.

Защо SEEME се случва именно в България, а не например в Гърция?
Просто защото тук се появиха хора, които искат да го направят. Иначе, наистина, такова нещо логично има място в Гърция или в Румъния, където сцената също е много добре развита.

Наистина ли това е единственият подобен форум на Балканите?
Наоколо няма нищо подобно. Сещам се за едно събитие в Санкт Петербург, но това е съвсем друг географски регион. Другите паралели са съвсем далече?– конференцията в Маями, Amsterdam Dance Event… България е свежа територия, която сега се развива и съответно е идеално място за подобно нещо.

Доколко е съизмеримо SEEME с най-известните световни фестове?
Според мен след 1-2 години SEEME ще прилича ужасно много на Зимната конференция в Маями. В момента мащабът там е много по-голям, но пък тук е неизследвана територия и тепърва ще се развива интензивно.

Миналата година ти беше замесен в първото издание на SEEME. Трудно ли се започва подобно мащабно мероприятие?
Правим SEEME заедно с агенция United Partners, а те имат голям организационен опит. Ние в Metropolis пък имаме най-големия опит в работата си като диджеи, правенето на партита и турнета. Така че съчетанието на двете неща прави рисковете малки, защото всеки си знае работата. Естествено, от първата до втората година има много оптимизация?– имаше много неща, които трябваше да променим. Не може всичко да е идеално от самото начало, но с натрупване на опит нещата стават.

Виждам, че в програмата има отделни събития на клубовете Amnesia и Ministry of Sound, както и на водещо издание като DJ Magazine. Как се водят преговори с подобни мастодонти в индустрията?
Не е трудно, когато имаш на какво да стъпиш. Лесно е да направиш музикална конференция, когато в портфолиото ти пише, че вече си канил Deep Dish, Карл Кокс, Джон Дигуийд и още 20 подобни имена. За да започнеш цялата работа, трябва смелост, защото подобно нещо не е правено до момента. Оттам нататък се изисква визия как да подредиш фестивалната програма. Нашият вариант изглежда доста сполучлив, най-малкото защото най-големите клубове в света ще бъдат представени, така че хората ще знаят какви точно са тенденциите там.

Подбирате ли диджеите, които каните според това дали ви харесват лично на вас?
В цялата история на Metropolis никога не сме канили някого само защото той е много известен, ще изкараме много пари и така нататък. Имали сме щастието да каним артисти, в които вярваме, които пускат музиката, която ни интересува и считаме за качествена. Същото се отнася и за SEEME. Не е имало особено колебание относно списъка с гости.

София ли е електронната столица на Балканите?
Имаме шанс да станем център на електронната музика в региона. Най-малкото защото чисто географски сме на правилното място. От друга страна, самата публика е добре настроена, реагира правилно, интересува се.

Какво предпочиташ да правиш?– да организираш партита или сам да пускаш на такива?
Много обичам да пускам, да слушам музика и да продуцирам в малкото ми студио. За жалост не ми остава много време за това. Имам дигитално издание за един от лейбълите на Тони Томас, предстоят още две. Ще видим?– въпросът е да се работи, другото само идва.

 

Горе Коментари (0)

Ако искате да добавяте коментари, моля регистрирайте се и влезте с вашите потребителско име и парола.