По следите на един убиец в трилъра The Little Things

11 февруари 2021 текст Тео Чепилов
Малките детайли в атмосферата превръщат този нео-ноар трилър в нещо повече от поредната детективска история.




Огромно значение има дали тя е представена с думите "двама детективи са по следите на сериен убиец" или "Лос Анджелис, някъде през 90-те: Дензъл Уошингтън и Рами Малек търсят чудовище, което е (или може би не е) Джаред Лето". Всичко това върви под майсторската режисура на Джон Лий Хенкок, разказвач, асоцииран с по-семейни филми в стил Дебютантът, Сляпата страна и Спасяването на мистър Банкс. Винаги е добра реклама, когато въпросният филм е проект тип фикс-идея, загнездила се в ума на създателя си, а в случая Хенкок се опитва да заснеме този сценарий от 30 години. Историята е отхвърлена като "прекалено мрачна" съответно от Стивън Спилбърг, Дани де Вито и Клинт Истууд, докато накрая, години по-късно, Дензъл Уошингтън се запалва по проекта и всичко рязко се променя. Това определено е голямо завръщане в топ форма за актьора, който влиза в ролята на тъжен, изморен от живота полицай, с шкембе и посивяла коса, както стилистиката го изисква.

Нетипичен партньор в разследването му е Рами Малек, негова противоположност по всички възможни параграфи – от спретнатия външен вид, достоен за страниците на списание, до прецизно методичния си начин на работа. Изпълнението, което ни грабва, обаче е това на Джаред Лето, който се появява някъде по средата в ролята на заподозрян номер едно. Това звучи като гигантски спойлър, но е включено в трейлъра на филма, така че трябва да се сърдите на маркетинговия отдел, не на нас. Ако Джаред Лето е доказал нещо през годините, то това е, че може да изиграе всичко. В случая той поставя думата "изрод" на следващо ниво, при това с толкова деликатни нюанси, че е почти невъзможно да го гледаш на екран, без да изтръпнеш. Съвсем заслужено дотук вече той има две номинации по случая, а наградите тепърва предстоят. Специално споменаване заслужава и операторът Джон Шварцман, който е предал епохата без излишни трикове, но безкрайно красиво – все пак точно тогава е работил по филми като Скалата, Теория на конспирацията и Армагедон. Музиката на Томас Нюман, който за пореден път е надскочил себе си, добавя онзи магически прах в сцените.

The Little Things дава на зрителите си точно това, което е обещава – трилър-мистерия от най-висока класа с подобаващи обрати на всеки 5 минути. В тази връзка – ако някой каже, че е познал финала, реакцията трябва да е "Да бе, да!".


 

Горе Коментари (0)

Ако искате да добавяте коментари, моля регистрирайте се и влезте с вашите потребителско име и парола.

Warning: array_combine(): Both parameters should have an equal number of elements in /home/program/public_html/index.php on line 1088