От дума на дума

4 февруари 2015 текст Данислава Делчева, снимки Ралица Димитрова
Елена Алексиева обича думите. Първо открива езика на поезията, после намира гласа си в прозата, а накрая го чува и на театрална сцена. Този месец ще го слушаме заедно в две премиери по нейни пиеси – Глас и Фантомна болка.


В сивито на Елена се събират диплома по Международни икономически отношения, дисертация по семиотика, асистентска длъжност в НБУ. И все пак тя решава, че академичното поле не й отива. Сега работи основно като преводач, но името й е на предните корици на романите Рицарят, дяволът, смъртта, Тя е тук и Нобелистът. В края на миналата година издаде и Ангелски огън – сборник с пиеси, сред които Фантомна болка, вече на път към сцената на 199.
Елена посяга лесно към драматургията, защото харесва шанса за ново начало при всяко вдигане на завесата и сладкото напрежение в последните секунди преди това, когато не я свърта. Да интерпретират неин текст на сцената е най-голямото предизвикателство, с което се сблъсква в театъра, затова се учи на търпение. След поставянето на пиесата й Мадам Мишима за японския писател Юкийо Мишима (моноспектакълът се игра на 15 и 22 февруари в театър София от 19:00), за Елена следват две важни дати този месец – премиерните на Глас и Фантомна болка.

Глас
От Елена Алексиева
Режисьор: Стоян Алексиев
Сценограф: Венелин Шурелов
Художник костюми: Елица Георгиева
Композитор: Калин Николов
С: Яна Титова
Зад триумфа на човека, осъзнал, че винаги ще бъде по-малък от това, на което се е посветил, често стоят самота и мълчание. Но също и свобода, каквато малко хора могат да понесат – героинята Виктория Глас носи своята с достойнството на великата Калас.
Народен театър, сцена на ІV етаж, 13 и 14 февруари, 19:30

Фантомна болка

От Елена Алексиева
Режисьор: Възкресия Вихърова
Със: Стоян Алексиев, Йорданка Стефанова, Михаил Милчев, Петя Силянова и Николай Марков
Една с нищо незабележителна жена загубва ръцете си при трудова злополука. Докато се опитва да се пребори с травмата, започва да рисува, а медиите моментално превръщат историята й в сензация. Нескопосаните й картини се разграбват, почитателите я засипват с писма, а нейни "доброжелатели" се опитват да я използват. Един ден обаче става чудо, което уж завърта колелото назад. Възможно ли е човек наистина да си върне онова, което веднъж вече е загубил? И на каква цена?
Театър 199, 28 февруари, 19:30


 

Горе Коментари (0)

Ако искате да добавяте коментари, моля регистрирайте се и влезте с вашите потребителско име и парола.