Хора & улици

19 ноември 2020 текст Дани Николова
Времената, в които живеем, може и да са шантави, но имат едно предимство: все повече удобства буквално се побират в джоба ни. Хората от недалечното минало биха погледнали с недоверие (в научнофантастичната класика Одисея в космоса, въпреки че човешката раса спокойно си пътува до Луната, все още съхранява свръхценните данни от совалки и сонди на магнетофонни ленти в огромни климатизирани помещения), но хората от нашето време, с една дума – ние, приветстваме всяко удобство, което можем да приберем в джоба си. Този път то идва от Центъра за градска мобилност с идеята им да създадат чатбот във вайбър, с който да се придвижваме из града информирано, спокойно и лесно.


Винаги на правилното паркомясто
Ако и вие сте от онези, които бръмчат из града като "скоростна кутия – или нула, или шест", както се пееше в една песен, то чатбот каналът на Центъра за градска мобилност ще ви се стори истинска златна мина. Освен че можете да следите актуалните новини за трафика в центъра (където движението е най-натоварено), да проверите набързо как, откъде и за каква сума да си купите винетен стикер, да се информирате за документите, необходими за локално платено паркиране пред дома ви, или за паркомясто тип "служебен абонамент" пред офиса, вайбър каналът може да ви "локира", и съответно да ви подскаже в коя точно зона за паркиране се намирате (синя или зелена). Всякаква допълнителна информация, свързана със зоните за почасово паркиране, е също в компетенцията на чатбота, като например: какво е работното време на зоната (хайде, сетете се колко пъти сте обикаляли да търсите табела, която да ви даде увереност, че опасността да не заварите автомобила си е сведена до минимум). Ако все пак се случи най-лошото (макар чатботът да ви дава инструменти да го избегнете) и заварите паркомястото си... ами, празно, чатбот каналът ще ви предостави информация къде да потърсите автомобила си и колко ще ви струва да си го приберете обратно.

Кой беше регистрационният ми номер?
Най-хубавото от всичко обаче е опцията за плащане на синя или зелена зона за почасово паркиране. Нужни са ви само интернет и активен акаунт в платформата portal.sofiatraffic.bg. Плащането става мигновено чрез депозит (който предварително сте си определили) или с дебитна или кредитна карта (която предварително сте добавили). Както вече стана ясно, чатботът е умник и сам ще ви "локира", така че да не се чудите в коя зона сте попаднали. Друго предимство на вайбър канала е, че можете да въведете регистрационните номера на един, два или повече автомобила, така че да не ви се налага да помните нито цифра, било то от вашия собствен или от регистрационния номер на партньора ви. "Baby, you can drive my car", както се пееше в една друга песен.

За хората в градския транспорт
Чатбот каналът на Центъра за градска мобилност не е само за онези зад волана. Хилядите хора, сменящи местоположението си из града благодарение на Столичния градски транспорт, също ще усетят удобството на комуникационния канал. Е, все още не могат да си купят билетче през вайбър, но пък биха могли да разберат къде се намира най-близкият пункт за продажба на превозни документи, както и какви са цените на всички видове абонаментни карти. Попитайте чатбота и за спирки (о, да, знае ги всичките), бързи и удобни маршрути, прекачвания и засечки на две линии или разписания на превозните средства, и няма да закъснявате нито минута повече. Окото ни хванаха и симпатичните стикери с тема "транспорт", чиято цел е да предизвикат усмивки. Безспорен фаворит сред тях обаче е стикерът "Аз сърце София", при който сърцето е изваяно от синята и червената метролиния (пътниците на зелената да не се обиждат, тя така и така е най-уютна).


 

Горе Коментари (0)

Ако искате да добавяте коментари, моля регистрирайте се и влезте с вашите потребителско име и парола.