Бутилка, която ти се иска да облечеш

Бутилка, която ти се иска да облечеш




7 октомври 2021 текст Анастасия Стоева
Свикнали сме да считаме видовете дизайн за отделни сфери: уеб дизайнът си остава на екраните, а графичният – върху плакатите и брошурите. Напоследък обаче все по-често се случва различните подгрупи да се припокриват и тогава ставаме свидетели на революционни резултати. Модата слиза от подиумите и се повява в домовете ни с една бутилка, която ни се иска да можехме да облечем.


Специалните серии Chivas XV х Balmain и Chivas XV Gold Edition ни проговарят на два езика с отлежалия си опушен вкус на висококачествено шотланско уиски и френската елегантност и стил на визията си. Новият дизайн е колаборация между Chivas Regal и небезизвестната модна къща Balmain. Бутилките носят отличителните знаци на френския моден бранд, симетрично разположени вериги и броня, но модният подход е всъщност в отношението към детайла и цялостния облик. Тъкмо този поглед на модния дизайнер намира точните естетики в създаването на продукта, разглеждайки го като аксесоар, без да бяга от спецификите на бранда.

Изкуството е комуникация на емоции чрез различни методи на изразяване – линия, цвят, движение или форма. Работата на дизайна е да внесе функционалност в това изкуство, а на модата – да вземе инструментите, с които той си служи, и да отнеме функционалността, превръщайки продукта отново в изкуство. Методът за това завръщане към първичния, чист образ на изкуството, може да е както чрез иновация, така и чрез традиция и автентичност. Тази адаптивност предпоставя голямото разнообразие и уникалността на всяка модна къща.

Създателят на Balmain Пиер Балмен излиза на модната сцена през 1945 година и бързо се превръща в един от водещите френски дизайнери. Дрехите му се превръщат в самата дефиниция за висша мода. Неговата почти 40-годишна кариера оставя след себе си значими тенденции, особено през 50-те години, когато бродираните му рокли са задължителен елемент в гардероба на богатите парижки ценителки на шика. След смъртта на Балмен компанията преминава през изкусните ръце на осем други дизайнери, като в момента се управлява от Оливие Рустейн. Рустейн е и единият от създателите на двете ексклузивни бутилки на Chivas.

Ако съпоставим Chivas XV с най-новите колекции на Balmain, виждаме много сходности и то не само в символите на модната къща, а и в самия силует, монохромните елементи, кръстосващите се райета и отражателния ефект на златистата бутилка. Видимо е, че принципите на допирните точки между изобразителното изкуство, продуктовият дизайн и модата важат и тук с пълна сила. Тук продуктът спира да бъде продукт и се превръща в произведение.


 

Горе Коментари (0)

Ако искате да добавяте коментари, моля регистрирайте се и влезте с вашите потребителско име и парола.