театрална постановка
по романа 1984 на Джордж Оруел
Постановка и режисура: Веселка Кунчева
Сценография: Мариета Голомехова
Музика: Христо Намлиев и Милица Гладнишка
Хореография: Мария Димитрова
С: Калоян Георгиев, Кирил Антонов, Латина Беровска, Любен Чанев, Милица Гладнишка, Цвети Пеняшки, Ивана Бобойчева, Мария Джойкева
Още когато разбрахме, че Веселка Кунчева поставя Оруел в Кукления театър в Стара Загора, си дадохме сметка, че това е спектакъл, който трябва да се гледа.
Може би защото ни се струва, че тази вечна политическа антиутопия има нужда от режисьорския ѝ подход, който разчита на вълнуващите сценографски идеи на Мариета Голомехова (двете са тандем и в награждаваните Аз, Сизиф, Момо, Страх и Вграждане), авторска музика, хореография и 3D мапинг, засилващи мрачното усещане за свят, лишен от свободна воля. "Оруел казва, че когато унищожиш в човека неговите основи – историята му, миналото му, когато изместиш неговите интереси и ги превърнеш в нещо безсмислено, тогава той губи своите основи и става абсолютно манипулируем... Затова и сценографското ни решение е такова – всичко е затворено. Ние започваме живота си в свят, който е изцяло затворен в кутии", казва режисьорката и така загатва за общата визия на спектакъла, за който да не сме последният човек на опашката за билети.
Може би защото ни се струва, че тази вечна политическа антиутопия има нужда от режисьорския ѝ подход, който разчита на вълнуващите сценографски идеи на Мариета Голомехова (двете са тандем и в награждаваните Аз, Сизиф, Момо, Страх и Вграждане), авторска музика, хореография и 3D мапинг, засилващи мрачното усещане за свят, лишен от свободна воля. "Оруел казва, че когато унищожиш в човека неговите основи – историята му, миналото му, когато изместиш неговите интереси и ги превърнеш в нещо безсмислено, тогава той губи своите основи и става абсолютно манипулируем... Затова и сценографското ни решение е такова – всичко е затворено. Ние започваме живота си в свят, който е изцяло затворен в кутии", казва режисьорката и така загатва за общата визия на спектакъла, за който да не сме последният човек на опашката за билети.
Снимки: Александър Богдан Томпсън
Горе Коментари (0)
Ако искате да добавяте коментари, моля регистрирайте се и влезте с вашите потребителско име и парола.