Зловещата долина

Зловещата долина




театрална постановка
от Римини Протокол (Щефан Кеги) и Томас Мелле
Концепция, текст и режисура: Щефан Кеги
Текст, тяло, глас: Томас Мелле
Оборудване: Еви Бауер
Аниматроника: Chiscreatures Filmeffects GmbH
Изработка и дизайн на силиконова глава, оцветяване и коса: Томи Опац
Драматургия: Мартин Валдес-Щаубер
Видео дизайн: Мико Гестел
Музика: Николас Нееке
Превод на български: Сава Драгунчев
Глас на български: Цветелин Павлов
На сцената седи Томас Мелле, до него – чаша вода. Писателят изнася доклад за емоционалната нестабилност у човека. Външният му вид, мимика, жестове, глас – всичко изглежда като Мелле. Но това не е той. На главата на това същество има дупка, от която изскачат проводници, 32 сервомотора контролират движенията му, всеки жест е придружен от тихо механично жужене. Изведнъж то обръща десния си крак на 360°.


В тази копродукция между известната новаторска театрална компания Римини Протокол и един от водещите театри в Германия – Мюнхнер Камершпиле, човекът-актьор е заменен от хуманоиден робот. Приел изцяло физическите характеристики и гласа на писателя Томас Мелле, той представя моноспектакъл, който въвежда зрителите в „зловещата долина“. Това понятие е въведено от японски професор по роботика в началото на 1970-те години. То обозначава странния ефект, който андроидните роботи предизвикват поради приликата си с човека. Те изглеждат почти като хора, но това разтваря една особена и изпълнена с несигурност зона на преживяване. Зловещата долина задава въпроси като какво се случва, когато копието заеме мястото на оригинала? Той опознава ли се по-добре посредством своя двойник? Спектакълът начертава нови посоки в развитието на съвременния театър и е хит по международните сцени.
На английски език със симултанен превод на български.


 

Горе Коментари (0)

Ако искате да добавяте коментари, моля регистрирайте се и влезте с вашите потребителско име и парола.