Бавна мода

Когато под един покрив се събират ръчно изработени дрехи с живот поне няколко сезона, не оставаме безпристрастни, а ви сочим адреса – на Раковски 191 тъкмо отвори Twisted Mannеquin, който ще се облича само в бутиков български дизайн. Три от марките по закачалките вътре мерим веднага, без да завесваме пробната пред вас.

Lame God

Снимки: Златимир Араклиев

Куцият бог е прозвището на покровителя на занаятчиите Хефест, както и на един стар софийски шивач от края на миналия век заради ловката му работа с иглата и конеца. Така обиграно се движат и ръцете на Диляна Манавска, която развива марката Lame God от 2017 насам, синхронизирайки моделите си с градската среда по начин, който би накарал и домошарите да се почувстват на място сред улиците. Последната ѝ колекция Първа частна мода ни облича в ръчно багрена коприна, еластичен плюш и широки рамене с вкуса на турболентно променящия се свят на 90-те, когато дизайнерите, израснали в предното десетилетие, се напасват към новата действителност у нас. Днес да се обгръщаме в свободните кройки на Диляна се усеща като прегръдка, в която приемаме по-леко външния свят на бързите промени.

Инстаграм: @lamegodsofia

Carevitsa

Снимки: Васил Германов

Тази марка ( както и сестра ѝ Roses of the Queen’s Dog) няма как да не расте в Twisted Minequinn – създателката им Цветалина Атанасова е главно действащо лице в бутика. Carevitsa е никнейм от зората на чат стаите в нета, а дизайнерката го запазва, защото подписва красиво бунта ѝ в роклите с принт на белезници и щампи на пистолет, зареден с бонбони. Брандът е наоколо от 2010, откогато не спира да експериментира с платове, бои, техники на принтиране и кройки. Това, което изниква в съзнанието ни, когато кажем Carevitsa обаче, е гръдният кош – емблематичен елек, който присъства във всички колекции, но в различна материя и цвят. Напоследък Цветалина реже платове за изложбени проекти, които не стават за носене, но иначе марката се завръща към оригиналната си идея – да разпъва ребрата на ежедневието ни с интересни и експериментални облекла.

Инстаграм: @carevitsa

Aidarov Studio

Снимки: Радина Ганчева


P POP19 е вид код, който обаче лесно се дешифрира – "P" като profession и "POP" като поп-култура. С този проект Емил Киров, който стои зад Aidarov Studio, начупва клишетата с тениски, чиито надписи „мед сестра“, "полиция" и "стюард" се забождат пред лицето на един от редовните въпроси при запознанство: "А ти какво работиш?". Коприненият оувърсайз излиза от рамката на ежедневната дреха и скача в по-висока ниша с изискаността на материята, докато надписите вършат своето: като социален етикет нашата професия ни идентифицира в очите на другите, но зад нея сякаш се изгубват личният ни чар и стремежът сами да опознаем себе си. Отпечатани на кирилица, трите длъжности дотук не са произволни за Емил, а имат специално значение и дават старт на цикъл, който и занапред ще напластява социално-философски идеи.

Инстаграм: @aidarvostudio