Преди издаването на Breslau свързвахме името ти най-вече със Skalpel. Каква е разликата между двата проекта?
Голяма. Най-вече защото Breslau е много лична история – разказ за войната, за моето родно място, но също така – за моето детство, за всички онези градски легенди, които съм чувал някога.

Защо избра толкова драматична тема за първия си соло албум? Повечето хора, които се занимават с електронна музика, не са особени фенове на военната тематика…
От самото начало исках дебютният ми албум да е изпълнен с драматична музика, затова и избрах толкова драматична тема. Освен това ми беше по-лесно, защото вече имах готова историята на Бреслау, така че само трябваше да я облека в звук.

Когато хората чуят, че някой разказва история за Втората световна, те си представят нещо крайно и агресивно като звук, например Slayer. Твоят албум обаче има съвсем различно звучене.
Хехе, моят албум също е вдъхновен най-вече от рок музиката. Главно от фюжън рок, но също така и от различни сайкъделик банди. Имах ясна представа, че са ми нужни мрачни, апокалиптични мотиви, само трябваше да ги намеря, което пък не се оказа толкова лесно. Аз работя основно със семпли – но докато в Skalpel винаги ползвахме звуци от полски джаз албуми, тук трябваше да използвам рок записи от бивши комунистически държави. Включително България…

Наистина? От кои албуми и групи си ползвал семпли?
Хаха, извинявам се, обаче изобщо не помня. Дори не е нужно това да са били особено добри албуми – често намираш нужните ти звуци в не особено добри поп парчета.

Смяташ ли, че след като чуят Breslau, повече хора ще се поинтересуват от историята на града и на Полша?
Съмнявам се, че за полските слушатели това ще е нещо ново – те добре знаят историята на Вроцлав. За другите обаче ще е интересно, защото това е универсална военна история, но само наглед. В повечето такива истории имате добри и лоши, а добрите задължително побеждават. В Breslau обаче се разказва за сблъсъка на две сили на злото – за сблъсъка на съветския и нацисткия тоталитарен режим. А това лесно се усеща от музиката, дори да не си съвсем запознат с историята на Полша и на Втората световна.

На 9 юли, ще представиш албума в софийския клуб Mixtape 5. Какво ще включва твоят сет?
Подгответе се за нещо повече от обичаен диджей сет. Първо, защото аз и VJ Skrin сме подготвили много видео и анимационен материал, така че шоуто ще бъде мултимедийно. Също така аз няма само да пускам музика, а ще включа и скреч шоу, докато моят много добър приятел Mazzoll свири на електрически кларнет. На живо парчетата от Breslau пък не звучат по абсолютно същия начин, както в албума. Направихме специални версии, които да са по-подходящи за клуб, отколкото за слушане вкъщи, на слушалки.

Колко пъти до момента си представял Breslau пред фенове?
Не много – общо около петнайсет пъти. Странно е, в една част от случаите феновете просто стоят и концентрирано гледат мултимедията и слушат музиката неподвижно, а друг път се скъсват от танци!

Доколкото разбирам, по време на сетовете пускаш и по някое парче от албумите на Skalpel. Така ли ще бъде и в София?
О, да. Освен че правим по-дълги версии на парчетата от Breslau, ще ви представим и нещо от Skalpel, със сигурност.

Отдавна записваш за чудесния английски лейбъл Ninja Tune. Носят се легенди как артистите там са като едно голямо семейство. Може би ти ще ни кажеш дали това отговаря на истината?
Така беше, но преди 5-10 години. Сега нещата са различни просто защото музикалният бизнес не е същият. На хората от лейбъла се налага да работят много повече, затова не остава време за онези срещи, когато всички се събирахме заедно, само за да поговорим за музика и изкуство. Още помня първото ми турне за Ninja Tune през 2004 – заедно с хора като Coldcut и Kid Coala… Беше много повече от поредица концерти, беше истинска магия.

Igor Boxx е в Mixtape 5 на 9 юли в рамките на Mellow Fest
Mellow Fest е на езерото с лилиите в Борисовата градина, улица Шишман, Element, Mixtape 5, Spacer, Twins Club, Culture Beat, Life House
9 юли, вход свободен за събитията на открито