Домакините
Набива се на очи, че дамите като цяло изглеждат доста повърхностни, да не кажем направо глупави в двуизмерната утопия, наречена реклама. Сякаш тяхната заветна цел в живота е да перат с омекотител, да измиват кули чинии на ден, да боядисват косите си във всички цветове на дъгата поне 3 пъти седмично и непрекъснато да си задават екзистенциалния въпрос: “с крилца или без крилца?”. Фаворитът ни в този раздел, разбира се, е една определена “леля” на средна възраст, чиято мания да простира чаршафи и покривки където завари и без оглед на сезона, си съперничи по чудатост единствено с външния є вид. Не се сещате? Започнете да превключвате каналите – в следващите 2 минути ще я зърнете със сигурност.
Откривателите
Забелязали ли сте как напоследък стана модерно всяка марка нискоалкохолна напитка, която ви хрумва на първо четене, да бъде представяна като резултат от дългогодишния труд на някой изобретател със засукан мустак, роден най-малкото през 1885, но напълно наясно със съвременните технологии на производство. В по-забавните версии на тези спотове авторите се измъкват от клишето, играейки със симпатични анахронизми (от рода на фейсбук от миналия век), но основно ни занимават с нюанса на бирените бутилки, количеството на пяната и прочее тривиалности, които директно си плачат за палец надолу.
Вещите лица
Едно от най-изпитаните и едно от най-скучните средства за привличане доверието на клиента в телевизионните реклами, е позоваването на “експертно” мнение относно предлаганата стока. Благодарение на тази гениална стратегия човек остава с впечатлението, че в болниците вече не е останал жив доктор или зъболекар, защото всички до един са ангажирани да следят нивото на флуора, да спасяват чувствителни венци и да се усмихват ведро над флакончета обезболяващ гел по 24 часа в денонощието. Същото е положението със спецовете по котлен камък с регионален диалект, автомонтьорите по потници, електротехниците, дефилиращи с каски в закрити помещения и изобщо представителните физиономии на абсолютно всеки синдикат с отличителна униформа, който ви дойде наум.
Футболните фенове
Сега, да се разберем – доколкото ни е известно агитките не висят по барчетата, не се тъпчат с джънк фууд, докато Стоичков или друга понатежала футболна легедна от близкото минало им задига бирите с ловко движениие, и не изпадат в лирични бленувания какъв би бил животът им, ако бяха на мястото на шефовете си. В рекламите обаче те правят именно това наред с още куп нелепости, които ги свеждат до горе-долу до нивото на примати, готови на всякакви клоунади, само и само да опънат някъде бял чаршаф за екран и да отворят звучно първата бира (задължително в синхрон със съдийската свирка) глухи и слепи за всичко останало на този и отвъдния свят. Фактът, че някои наистина го намират за забавно, е това, което ни отчайва най-много.
Животинките
Убедени сме, че откакто мармотите превзеха телевизионния пазар с уменията си да увиват неща в станиол, в света на маркетинга настъпи истинска революция, която по-късно роди движението на мечките, разстилащи мека тоалетна хартия по гори и поляни; безкомпромисно разнежващия отряд на говорещите котки и кучета и едноличната, но много силна фракция на лилавата крава с уклон към романтика и сватовническа дарба, която би хвърлила в грозна завист дори Джейн Остин. Това, което се опитваме да кажем е – радвай се, Бриджит Бардо, световната животинска доминация е близо!