Книгата обаче  би могла да бъде от огромна полза и за режисьори, актьори, художници, дори музиканти, тъй като проблемите, които са занимавали Бъроуз при писането ѝ, често се изпречват на пътя на всички, които се занимават с изкуства. Това са въпроси, свързани с композиция, организация, време, динамика, вдъхновение, структура, общуване, творчество, съмнение, страх, имитация и удоволствие от работата.
Джонатан Бъроуз танцува с Royal Ballet тринайсет години преди да го напусне, за да се занимава със собствената си изпълнителска работа. Понастоящем творческата му активност е съсредоточена около поредица от съвместни представления с Матео Фаржион, изпълнявани по цял свят, показвани в и продуцирани от централни за съвременния танц институции и фестивали. Той е гост-преподавател в P.A.R.T.S – Брюксел и е бил гост-професор в университети в Берлин, Гент, Гисен, Хамбург и Лондон. В момента Бъроуз е старши изследовател в Центъра за изследвания на танца към Университета в Ковънтри.

Издаването на книгата е част и от новата посока на развитие на творческия колектив Метеор (Пиеса за умиране, Франкенщайн, Пиеса за теб, Малдорор, Тотална щета, Лъвкрафт, както и най-новото Пътуване към Ада).

Целта на издателската поредица на творческия колектив, основан от Ани Васева – режисьор и драматург, Леонид Йовчев – актьор и Боян Манчев – философ и теоритик, е да публикува издания, директно свързани с творческата дейност на групата и на всеки от участниците в нея, разширявайки прогресивно обхвата си.

Наръчник на хореографа е в книжарница НИСИМ след представянето ѝ в ДНК на 5 декември