Във филма генералът е удачно преименуван на значително по-благозвучното Гил Дилънбек, а ролята поема големият Робърт де Ниро. Името му обикновено изпъква в навалицата във финалните надписи, но този път си има сериозна конкуренция: Джон Дейвид Уошингтън, Марго Роби, Аня Тейлър-Джой, Рами Малек, Крис Рок и дори епизодичната поява на Тейлър Суифт. Сигурни сме, че доста от зрителите ще заприиждат към киносалоните дори и само заради впечатляващия актьорски състав, но въпреки че всеки от артистите се представя достойно, Крисчън Бейл е ненадминат. Отдавна сме убедени в безмерната му гъвкавост, що се отнася до разнообразните му превъплъщения и способността му да улавя дори най-незначителните тънкости в изразността на съответния персонаж. Тук той не прави изключение и създава особено пълнокръвен и триизмерен герой, който съвсем спокойно би могъл да бъде истински човек. Ако ролята се бе озовала в нечии други ръце, се съмняваме, че би имала същата дълбочина.
Дейвид О. Ръсел се фокусира върху малките герои в голямата картинка. Режисьорът споделя, че докато с Крисчън Бейл са преглеждали фотографии от епохата, са попаднали на снимки от танцови увеселения. Вгледани в масовката, двамата се замислят колко сляпа е историята за историите на обикновените хора и колко много впечатляващи личности навярно са останали недокументирани. Именно тази идея им служи за вдъхновение, докато градят приятелството между тримата главни персонажи. Специалното отношение към детайла личи отдалеч в характерите, навиците и поведението на централните действащи лица, а и на второстепенните. Щастливи сме да видим Майкъл Шанън (който е изумителен в тревожната психологическа драма Take Shelter – силно препоръчваме!) в ролята на ексцентричния изобщо-не-шпионин Хенри Норкрос. Именно в сцените между него и героя на Майк Майърс орнитологията покълва като основен свързващ елемент и константа в заплетената фабула. Птиците се появяват многократно както като символ на свободата, така и като метафора на наблюдавания субект. Символното значение обаче бледнее на фона на събитийния сценарий и класическата криминална интрига.
А и кой не обича добрата криминална мистерия? Съвсем в духа на предходните си хитове Американска схема и Наръчникът на оптимиста О. Ръсел оплита кошницата на загадката с ударна доза закачлив хумор и очарователна ексцентричност. Оригиналният почерк на режисьора, динамичната кинематография, стилната сценография и костюми оправдават недостатъците на филма. Признаваме, че действието се проточва в началото на втората половина, разкъсвайки темпото и почти разваляйки ритъма на филма, но остроумните диалози и харизматичните протагонисти спасяват положението. Очаровани сме от Валъри, в чиято кожа Марго Роби е по-магнетична от всякога. Погледната на хартия, героинята е на ръба на изтъркания manic pixie dreamgirl архетип – термин, за пръв път въведен от филмовия критик Нейтън Рабин и използван, за да опише статична героиня, „различна от останалите момичета“. Типично героините, които следват този модел, служат като инструмент за личностното израстване на някой от мъжките персонажи, предизвиквайки катарзис със своето ексцентрично и чупещо всякакви рамки поведение. Валъри обаче излиза от този стереотип, тъй като следва своите собствени стремежи, бори се със собственото си тъмно минало и съществува съвсем самостоятелно, независимо от сценичните си партньори. При все това обаче тя действително се отличава от останалите герои със своето влечение към изкуството, импулсивния си бунтарски характер и бързия си ум. Заедно с Бърт и Хърбърт заформят приятно и симпатично трио и ние с удоволствие ги следваме по стъпките им към просветление, изобличаване на злодеите и личностно освобождение; стъпваме в следите им към техния личен Амстердам.