Ретроспектива на Ингмар Бергман

„Единственото изкуство, което може да преминине през съвестта ни и да достигне директно до чувствата, скътани дълбоко в тъмните стаи на душите ни, е киното“. Ингмар Бергман е един от най-отличителните гласове, проехтели в света на артхаус киното от средата на миналия век. Майстор-разказвач, проникновен и замислен, но и духовно извисен, той изследва въпроси от морално и метафизично естество и разкрива най-дълбоките върхове и падения в човешките взаимоотношения.
Все още усещаме тръпките по гърба си, предизвикани от неговата Персона и пазим в съзнанието си несравнимите образи от Седмият печат. Именно затова отбелязваме 105-ата годишнина от рождението на големия шведски режисьор със селекция от някои по-малко познати акценти от творчеството му.
В присъствието на клоуна
През 1925 в психиатрията на Упсала фокусникът Карл Окелблом е приет на лечение, след като е опитал да убие годеницата си. Какво обаче се е случило наистина в отдалеченото село по време на снежната буря?
Вълшебната флейта
Принц Тамино попада в земите на Царицата на нощта, където научава, че красивата Памина е отвлечена от злия първожрец Зарастро и тръгва да я освободи с помощта на вълшебната флейта – също както в операта на Моцарт.
Да не говорим за всички тези жени

Първият цветен филм на Бергман е комедия за надменния критик Корнелиус, който трябва да напише биография на виртуоза на виолончелото Феликс. Как обаче да стигне до него през всички тези жени, които пазят покоя на маестрото?
Из живота на марионетките

Петер и Катарина изглеждат като нормална двойка, но докато общуването помежду им намалява, той среща проститутката Ка и става все по-обсебен от мисълта да убие жена си.
Лице срещу лице
Затормозена от спомени от детството си, психиатърката Йени Исаскон е на ръба на нервна криза. Грижите за нея поема братът на един от пациентите ѝ, а скоро тя открива, че не е анализирала самата себе си.
Островът на Бергман

За снимките на Като в огледало Бергман търси пуст, каменист остров и някой го насочва към Форьо, където снима още пет филма и създава своя дом. С документалния филм надникваме за първи път в света на режисьора на изолирания и тайнствен остров.
Поляната с дивите ягоди
Професор Борг и снаха му Мариане пътуват за церемония в чест на възрастния учен. По пътя той си спомня момичето, което е обичал на младини, а скоро спътници им стават красивата Сара и млада двойка, с която обсъждат съществуването на Бог.
Сцени от един семеен живот

Юхан и Мариане са наглед щастливо семейство с деца: той има успешна лекарска практика, а тя – сериозна репутация като адвокат. Съвсем скоро обаче той обявява, че обича по-млада жена, без да осъзнава колко наранява съпругата си.
Сарабанда
Последният филм на Бергман е продължение на Сцени от един семеен живот от 1973. 30 години след като се е развела с Юхан, Мариане го посещава през лятната ваканция, но скоро е въвлечена в конфликтите между него и две поколения негови потомци.
Шепот и викове
В провинциално имение в края на 19 век преминават последните дни на тежко болна жена, за която се грижат двете ѝ сестри и нейната дългогодишна прислужница. Смъртта обаче присъства в живота на всяка една от жените по различен начин.