Здравей, Джерърд! Къде те намираме?
В Лондон, в студиото на моята консултантска агенция Big Active. Наоколо кипи работа по няколко проекта за Noah and the Whale, The Pierces, Totally Enormous Extinct Dinosaurs, Defected Records и Ibiza Rocks. След няколко месеца стартираме и нови кампании – за Goldfrapp и няколко нови банди.

Дизайнът е навсякъде, както казва Sofia Design Week тази година. Кой е най-добрият дизайн, който виждаш в момента около теб?
Албумът на Марк Ронсън Record Collection. Супердобър e, защото ние сме го правили, хаха. Не, сериозно, харесвам го, защото работи на много нива и разказва истории по различни начини – и във физически, и в дигитален формат.

Това ли е основополагащата философия на Big Active?
Не бих казал, че имаме някаква специална философия, но вярваме, че добрият музикален дизайн трябва да създава “свят” около артиста или проекта. И този свят стъпва на три важни елемента – ярка индивидуалност, запомняща се история и силен визуален образ. Добрият дизайн има характер. Кръстихме последната си книга Head, Heart and Hips – The Seductive World of Big Active – и това според мен е една добра мантра за дизайн.

Как успявате да създадете “света” около музиката?
С всеки проект нещата се случват по различен начин, но със сигурност най-добрите ни работи са тези, в които артистите са били въвлечени по един или друг начин в процеса. Според мен няма как да създадеш нещо велико, ако работиш във вакуум. Връзката с клиента е много важна – всички да са на една вълна и да споделят едни и същи убеждения и очаквания. Добрите клиенти правят добрата работа.

Как ви се отразяват промените в музикалната индустрия?
Музикалната индустрия се променя откакто се помня, но в последните години дигиталната среда наистина раздруса статуквото по начин, който големите звукозаписни компании със сигурност не са очаквали. Везните се наклониха в съвсем друга посока и хората, които приветстват промяната, умеят да реагират бързо и съответно започват да правят нещата по нов начин, са тези, които преобръщат представите за музиката въобще. Ако говорим за музикалния дизайн, мисля, че точно в момента има страхотен потенциал на този фронт да стане наистина интересно – толкова много неизследвани възможности и посоки, в които да тръгнеш. Ето това наистина ни въодушевява.

Кой е най-лошият дизайн, който виждаш в момента, и как се е озовал наоколо?
Ето, поглеждам през прозореца и насреща ми е някаква дяволска сграда от 70-те, прилича на кашон. Какво, за Бога, са си мислели, когато са я проектирали?! Трябва да бъде съборена!

На какво място би искал да се озовеш в нощта на 11 юни в София?
Приемам оферти. Зависи с какво възбудите любопитството ми!

Sofia Design Week 2011 е от 10 до 18 юни, а темата тази година е Дизайнът е навсякъде.