Всяка държава има своите забележителности и неземни красоти. И тук е пунктът – всички се презентират по някакъв начин, а ние, за жалост – не. Това ме накара да стартирам Like. Bulgaria. След представянето на новото туристическо лого на България през февруари, в социалните мрежи се изля огромно недоволство. Надигна се истинска вълна от негативизъм и една сутрин, закусвайки, ми хрумна да направя нещо позитивно. Всичко започна на шега. Постнах визия във facebook и от like на like, интересът се засили. Сега имаме 110 визии, работим с няколко чудесни фотографи, които ни предоставят снимки, креативната част пък е запазена за мен. Проектът ни е напълно независим. По никакъв начин не засяга политическото ни развитие или историческите ни черти. Единственото, което целим е, когато чужденец види борд с гледка от България, да си каже – да, ето това е мястото, което бих желал да посетя!
Like. Social
Facebook страницата ни е видяна от 2 милиона души, имаме над 10 000 фена – надявам се да станат и повече. Всеки ден множество българи, основно живеещи извън пределите на страната, ни изпращат своите поздравления и овации. Най-хубавото, а същевременно и най-жалкото, е че се чувства остра жажда България да бъде представяна по нов, модерен и адекватен начин. От 24 години живея в Берлин и никога, никъде не съм видял дори един борд, който да показва красотите на България. Тази липса не се свежда до пари, нито до капацитет – има креативни хора в България, които биха могли да направят много хубави неща. Но очевидно институциите, които са длъжни да се занимават с това, просто не го правят.
Like. Frodo?
Трудно е да представиш страната с една-единствена визия, непосилно дори. Затова визиите ни са разделени на категории. Известни българи е скъп за нас раздел. В него показваме, че България има интелигенция, допринесла за развитието на културата. Имаме пейзажи, които разкриват ясно красотите на страната, имаме и категория, свързана с историята. Там всеки чужденец може да открие факти от нашето минало и да се удиви какви личности е родила България. Последният раздел пък е чисто рекламен. Текстовете са доста закачливи и провокативни. Тяхната цел е да заинтригуват. Например визията с халки от спортната гимнастика и надпис The Real Lord Of The Rings. Ще се запитате какво е това, ще потърсите в Интернет и в крайна сметка – ще ви се прииска да дойдете в България, за да видите истинския властелин.
Like. Biutiful
Абсолютен противник съм на черногледството. Във всяка държава има плюсове, минуси, добри и лоши хора, възпитани и невъзпитани такива. Единствено от нас зависи как ще допринесем градът или държавата ни да се развиват. Нищо няма да ни бъде дадено наготово. Важното е да се мисли позитивно и да се правят красиви неща. В София например има невероятни кътчета. Рядко обаче вдигаме глава и те остават незабелязани. За жалост, хората са много политизирани и вероятно това ги отклонява от действителността. Трябва обаче да пазим идентитета си. Неприятно ми е когато се вършат безумия, когато се разрушават неща и места, вместо да запазим онова, което вече имаме. Ако нещо е остаряло, то винаги може да се модернизира под някаква форма, или пък да се имплементира в нова, по-модерна екстериорна среда. Но да се унищожава – това е адски тъпо.
Like. Sofia Design Week
На Sofia Design Week участваме с малка изложба в шоурума на Gamma Design. Там ще могат да се видят всичките ни визии. Ще участваме и в организирания на 23 юни в двора на Художествената академия базар. Ще продаваме тениски с нашия бранд. Това е страшно важно за нас, защото проектът ни не се финансира от никого. Избрали сме тази форма, за да се самоиздържаме и в крайна сметка – да просъществуваме. Планирали сме мърчандайз и в бъдеще – ще правим чанти, шапки, всичко, което можем да си позволим.
Like. Life
Всичко хубаво в живота се случва непринудено. Имал съм проекти, които, колкото и да съм се мъчил да развия, нищо не се е получавало. С Like. Bulgaria пък стана точно обратното. Дори не съм си представял, че ще добие такава популярност и ще повлече такава вълна от хора след себе си. Понякога животът има собствени правила и е трудно да се наложиш. Винаги следвам своите цели, разбира се, но опитвам да не се вписвам в канони и да не вървя по отъпкани пътеки. Търся свои собствени решения. Ако са иновативни, още по-добре.
Like. Heroes Without Masks
Човекът, на когото се възхищавам като начин на мислене и принос към света, е Стив Джобс. Минал е през всичко – и Рая, и Ада. Неговата съдба обаче може да стане реалност само в Америка, където всичко е бизнес. Ако бъдеш харесан от някого, той лесно би могъл да инвестира в теб. Нещо, което в днешно време в Европа е просто немислимо.
Не съм имал много време да обикалям из България, но сега покрай проекта преоткривам чудни кътчета, както и герои от историята – като Кольо Фичето, например. Разбира се, че като малък съм учил кой е той, но сега, когато се позаинтересувах по-подробно, отрих, че този човек е бил абсолютен гигант за времето си. И всичко, което е съумял да създаде е просто невероятно.
Like. Future
Проектът ще се развива с пълна сила. Всеки ден получаваме мейли от българи от цял свят. Хора, които дават предложения как да използваме социалните мрежи още по-ефикасно. Поддържаме контакти с тях, но не можем да удържим на темпото. Всички имаме своите комерсиални проекти, и уви, няма как да не се занимаваме с тях. Всичко, което сме били посъветвани обаче, ще направим. Просто имаме нужда от време. Имаме още куп идеи. Планираме да реализираме събития на морето, мислим варианти да промотираме марката и в Берлин, Рим… Всичко обаче е свързано с финанси, а ние не искаме да се обвързваме с нечие финансиране. Чарът на проекта е в това, че е независим. Така че – всичко ще стане, но стъпка по стъпка.
Изложбата с визии на Like.Bulgaria ще видим по време на Sofia Design Week (21-30 юни) в шоурума на Gamma Design (ул. Парчевич 49А)
Базарът, на който ще се продават тениски с бранда Like.Bulgaria е в двора на НХА, 23 юни. Повече за Like Bulgaria вижте на фейсбук страницата на проекта.