Събуждане със сън
Моноспектакъл на Мариус Куркински. Четири думи, които означават поне четири неща: театрално събитие, изключително актьорско присъствие, дълбок смисъл и неповторима естетика. Към това прибавяме текст на Достоевски, музика на Емилиян Гацев, сценография и костюми на Никола Тороманов, разбъркваме и очакваме Сънят на смешния човек да се появи в афишите на Народния театър.

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––-

Театрално въстание
Да отвориш рана е първата пиеса на Боян Папазов, която застъпва позицията, че Априлското въстание е изцяло българско дело, извършено от българи и платено с кръв, ще оживее, пресъздадено от впечатляващ мъжки състав в Театъра на армията. Пълководец ще е Иван Добчев, който традиционно добре се справя с преосмислянето на националните митове.
Да отвориш рана е в Армията, 14 януари, 19:00

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Полет над косово гнездо
Колкото бързо и ловко да летиш, никога не можеш да избягаш от миналото си. Това е отправната точка на пиесата на Дейвид Хароуър от 2005 Косът. Представлението започва, когато на работното място на мъж на средна възраст идва млада жена. Оказва се, че преди 15 години, когато тя е била на 12, двамата са имали сексуална връзка, заради която той е бил в затвора, а тя никога не се е възстановила напълно. По-късно противоречивите й чувства я водят към него, въпреки че успешно е започнал нов живот под ново име. Неочакваното начало на срещата води до също толкова неочакван край.
Косът е в 199; 23 януари, 19:30

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Естествен апокалипсис
Пиесата на Георги Господинов продължава основната тема в творчеството му – тъжните равносметки на прехода, неосъществените желания и внезапни откровения, потискани чувства, любов и осезаемото й отсъствие, общите тайни на тъжните танцьори, които в един момент изживяват своя личен апокалипсис. Всичко това – в рамката на историята на анонимен снайперист, който e като алиби за един град, чиито граждани извършат своите малки всекидневни убийства.
Апокалипсисът идва в 6 вечерта е в Зад канала, 8 и 9 януари, 19:00