Самият той споделя, че се е "позабавлявал с подправяне и преиначаване на чужди истории", сътворявайки един-единствен собствен разказ. В това първо свое произведение в проза, публикувано през 1935 след излизането на няколко негови поетически сборника, Борхес си остава поет. Макар и иносказателен, езикът му е лаконичен, с грижливо подбрани, често многозначни и силно експресивни думи. Разказите са стегнати, подчинени на ритъм, който допуска само необходимото и елиминира всичко излишно. Повествованието е наситено и увлича читателя с персонажите, едновременно пленителни и отблъскващи, с кинематографичната визуалност на описанията и с преливането между действително и измислено.

Всеобща история на безчестието поставя началото на ново литературно направление – магическия реализъм, – според критика Анхел Флорес, който пръв въвежда този термин. Така големият аржентински писател проправя пътя към стремителния възход на латиноамериканската литература през втората половина на 20 век, когато изгряват и творят плеяда блестящи испаноезични автори, сред които Борхес си запазва мястото на почитан и водещ талант. По думите на Нобеловия лауреат Марио Варгас Льоса: "След Сервантес, Борхес е най-значимият автор, писал на испански език".

Всеобща история на безчестието
е в книжарниците от изд. Колибри, цена: 16лв.