Марвин Лиао
Марвин Лиао е ветеран в Yahoo!, където през последните 9 години последователно е заемал различни важни длъжности – от отдел Продажби до Маркетинг. Той е истински фен на онлайн революцията и развитието на дигиталния бизнес, които следи с интерес през последните 12 години.

Вие сте част от Yahoo! от 9 години – как се промени през това време един от най‑известните интернет брандове?
Мисля, че израснахме и сега сме много по фокусирани върху това къде и в какво сме добри при общуването с потребители и рекламодатели.

Кой според вас е текущият победител в състезанието между Yahoo! и Google?
След като индустрията помъдря, играчите започнаха да се развиват в посока на усъвършенстване на силните си страни. Затова вече не виждам голямо съперничество между Yahoo! и Google. Google се фокусира върху търсенето и са страхотни в това, въпреки че аз виждам техни съперници в близко бъдеще от страна на MSN’s Bing. Yahoo! е по-фокусиран върху съдържанието и комуникациите, които са нашите силни страни. Чрез Search Alliance с Microsoft ние все още участваме в полето на търсачките, така че очаквайте новости и там.

Може ли Yahoo! да бъде определена като най-голямата IT компания в света?
Зависи какво разбирате под IT – хардуер, софтуер, интернет и т.н. Ние определено сме един от най-добрите брандове в световен мащаб и ако вземем предвид само интернет индустрията, със сигурност сме в топ 3.

Изненада ли ви по някъкъв начин развитието на интернет технологиите през последните няколко години?
Разбира се, винаги се появяват нови технологии и компании, идващи от нищото, и като цяло това е изключително вълнуваща индустрия.

Какъв ще бъде акцентът на вашата презентация на WebIt?
Ще се фокусирам върху цялостните трендове в интернет и някои свежи нови рекламни технологии, както и върху примери с 2-3 страхотни рекламни кампании, които съм виждал. WebIt е посетен от повече от 5000 рекламни и маркетинг специалисти от целия регион, който е интересен и важен за нас и се надявам да се запозная лично с някои от тях по време на събитието.

Като голям фен на U2 имахте ли възможност да посетите някой от концертите от забележителното им 360° турне?
За съжаление не. Работата не ми оставя много лично време.

–––––––––––––––––––––––––––––––––––

Андрей Себрант
Андрей Сeбрант е директор продуктов маркетинг в Яндекс – най-голямата руска интернет компания, чиито уеб страници привличат повече от 19 млн. потребители дневно. На WebIt ще представи своите идеи за това как да използваме количествените експерименти в онлайн маркетинга, така че при намалени цени за реклама да запазим лоялните си клиенти.

Вие сте част от екипа на Яндекс от 6 години – как се промени този известен руски интернет бранд за това време?
Помъдря. От компания с около 100 души персонал, настанен в малък уютен офис и доста свободна вътрешна структура Яндекс еволюира до изискана и ефикасна компания с около 2500 служители в 9 офиса в цяла Русия и 2 международни офиса, един от които в САЩ. Научихме се как да работим на няколко различни национални пазара и да се съревноваваме успешно не само с локални, но и с глобални играчи. Когато говорим за промени, също толкова важно е да кажа, че успяхме да съхраним и запазим нашите основни ценности през всички промени и огромен растеж. Те са нашият фокус, дух и душа. Все още сме екип от талантливи хора, които правят всичко възможно да осигурят на над 50 милиона души най-добрите възможни решения. Нашите учени и инженери продължават да внедряват изумителни нови технологии, а продуктите, базирани на тях, са лесни за използване, бързи и ефикасни. Помагаме на нашите потребители да се чувстват щастливи и “у дома“ във вечно променящата се интернет среда.

Можем ли да кажем, че Яндекс е по-популярен в Русия от Google например?
Да, според измерванията на LiveInternet Яндекс доставя 60% от трафика на търсене на руски сайтове, сравнен с 22% за Google. Данните на ComScore покават че месечната аудитория на хората, които ползват Google за търсене, е около 60-70% от тази на Яндекс. Тези цифри показват, че в Русия повечето потребители ни предпочитат и ни изпозват по-често, независимо че работят и с двете търсачки. Yandex.Mail според ComScore е около 5 пъти по популярен от Gmail, а Yandex.Map са около 30% по-популярни от картите на Google.

Можем ли да кажем, че Яндекс е една от най-големите IT компании в света?
Нека оставим оценката на международните експерти, но ние се чувстваме и работим като голяма международна IT компания.

Изненада ли ви с нещо развитието на интернет маркетинга през последните няколко години?
Продължавам да се изненадвам как интерактивните технологии променят ролята и значението на маркетинга. Маркетингът все повече се превръща в игра, в която потребителите изискват маркетинг, който им помага да решат проблемите си, докато компаниите търсят повишаваща се ефективност на тяхната маркетинг комуникация.

Какъв ще бъде акцентът на представянето ви на WebIt?
Вярвам, че модерният интерактивен маркетинг, благодарениe на различните дигитални канали, които включва, се превръща в нещо като количествена експериментална наука. Ще се опитам да демонстрирам как експериментите и измерванията помагат на маркетолозите да подобрят своите продукти и цялата си комуникация с потребителя.

Личният ви сайт sebrant.ru разкрива вашата любов към пътуванията и фотографията. Това ли е любимият ви начин да прекарвате свободното си време?
Да, прави сте. Пътувам много и обожавам това. Да посещавам нови места и да споделям тяхната красота с приятели, използвайки всички възможности на дигиталните снимки, видео и интернет е моята представа за префектна ваканция. Вероятно следващата възможност да прекарам седмица извън офиса ще е около Коледа и Нова Година. По това време обикновено мечтая за ярко слънце, не много високи планини и океан, хаха. Звучи като Мадейра, може би.

Webit Expo & Conferences 2010 е в НДК, 27, 28 и 29 октомври, регистрация на webit.bg