Всяка фотосесия е различна. Но във всеки случай от хеликоптер можеш да снимаш максимум два часа.
Как подбираш местата, които да заснемеш?
Преди да насрочим полета, моят асистент набира информация за страната, където ще снимам. Получавам също и някои насоки от пилота. Освен това по време на самия полет винаги има много изненади. 80% от снимките ми са чист късмет.
Често ли ти се случва да снимаш при опасни условия?
Не, защото много внимавам с какъв пилот летя. Трябва да сме предпазливи с това, защото стават доста катастрофи с хеликоптери. Последното ми наистина опасно преживяване по време на снимки беше при урагана Катрина във Флорида.
Вероятно вече имаш ученици, на които предаваш тънкостите в снимането от въздуха?
Всъщност нямам.
В изложбата Земята от високо има включени фотоси от Турция, Гърция и Хърватска. Изглежда си пропуснал красотата на българската природа?
До момента не съм имал нито възможността, нито времето да снимам в България.
Как се променят пейзажите, на които попадаш под зловредното влияние на човешката индустрия?
Тъкмо се връщам от Борнео (остров в Югоизточна Азия, между Малайския архипелаг и Индонезия – бел.авт.). Там местните режат дърветата, за да садят палми, от които извличат масло. Единствената цел е маслото да бъде продадено на международния пазар – това е истинска катастрофа за местното биоразнообразие.
Дали екологичното ти послание се предава по-силно чрез природните красоти или чрез причинените от човека щети?
И двете действат добре. Посланието ми действа посредством множество текстове и фотографии, избирани внимателно за всяка изложба. Реших да я правя под открито небе и да бъде безплатна, защото това ми се струва най-добрият начин информацията да достигне до възможно най-голям брой жители на съответния град.
Смяташ ли се за фотограф с мисия?
Не мисля, че съм такъв… Аз съм просто фотограф и човек, който дава най-доброто от себе си, за да промени нещата.
Разкажи ни нещо повече за по-слабо познатите ти проекти – Chevaux, Bestiaux и Francais (Коне, Добитък и Французи – бел.авт.).
Прекарах много време по хеликоптери и се отдалечих от хората – с тези три изложби искам да се върна отново близо до тях. Относно Коне – красотата на коня е в действието и движението. Как един неподвижен образ може да покаже тази красота? И как една проста фотография може правдиво да покаже връзките на коня с неговото обкръжение, с културата и цивилизацията? За Добитък – с тази изложба исках да покажа невероятната връзка между животновъдите и техния добитък. Забравил си да споменеш за проекта Alive. Това е изложба, организирана от моята асоциация GoodPlanet.org. В изложбата не участвам само аз, а още 39 фотографи на животни. Въпросът, на който исках да отговоря, беше каква е ролята на биоразнообразието в този свят, доминиран от човека? Как мога да накарам всеки от нас да разбере, че може и трябва възможно най-бързо да промени поведението си? Основната идея на тази впечатляваща изложба е да предизвика разбиране, показвайки красотата и многообразието на животинския свят, както и влиянието от човешката дейност върху планетата.