Platonic Love Pop-Up Installation
Инсталацията Platonic Love на Studio Gimmick задава дълбокия въпрос: Как консумираме и изразяваме платоническата любов? Чрез визуална и емоционална игра с храна и керамика, поставена в поразителна палитра от червено и розово, тази необикновена изложба ни предизвиква да се замислим за значимостта на неромантичните връзки. Тя ни приканва да обмислим как тези връзки оформят живота ни.
За студио Gimmick
Kреативно студио, фокусирано върху визуално разказване на истории чрез храна и керамика. Основано от Габриела Грозева и Маргарита Димитрова. Те комбинират своята творческа енергия за дизайн, култура, занаятчийски произведения, сезонна храна и вълнуващи въпроси, за да ги изследват заедно с любопитни хора. Тяхната работа има за цел да предизвика статуквото, използвайки храната като творческо средство.
Техните инсталации могат да бъдат потапящи изследвания, вдъхновени от дълбоки екзистенциални въпроси или просто за да предизвикат възприятията, да събудят емоции и да провокират размисъл, като предлагат динамично пространство за съзерцание и диалог. Независимо от това какво имат предвид и какво искат да споделят.
Тяхното мото е „харесваме да играем с храната, да трансформираме пространствата и да спираме времето“. Те никога не искат да заемат позиция, а да повдигат важни въпроси за обществото днес и да накарат посетителите да размишляват и да търсят правилните отговори за себе си чрез изследване и взаимодействие с изкуството.
Планират бъдещи сътрудничества с марки в модата, дизайна, гастрономията и луксозни партньори, които се интересуват от ангажиране на нови аудитории чрез храна, керамика и визуално разказване на истории. „Платоническа любов“ е тяхната първа официална инсталация, вдъхновена от чистата и честна любов, отвъд физическото привличане, която оформя живота ни и подхранва нашето съществуване.
Маргарита, съосновател на Studio Gimmick, е архитект и мултидисциплинарен дизайнер с акцент върху продуктовия дизайн, текстилното изкуство и керамиката. Нейният уникален подход съчетава архитектурното виждане с артистична, детска креативност. Страстта на Маргарита към живота и любовта към съществуването я подтикват да създава пространства и обекти, които провокират радост в душите и събират хората заедно, като често черпи вдъхновение от различни теми и поводи. Работата на Маргарита отразява дълбока ангажираност към обогатяването на ежедневните преживявания с красота и смисъл.
Габриела, съосновател и ръководител на хранителния дизайн на Studio Gimmick, черпи вдъхновение за своите трансформации на храната от детството си в България, както и от разнообразния си кулинарен опит и живот в Нидерландия, Франция, Испания и Съединените щати. Местната и сезонна храна, минималната обработка, като същевременно се използват техники за консервиране и ферментация, както и играта с форми, вкусове и цветове, са това, за което тя вярва, че добрата храна трябва да се стреми. Нейната страст към дизайна, кръговата мода и визуалните изкуства в комбинация с хранителната ѝ експертиза допринасят за съвпадението между нейната творческа енергия и тази на Маргарита, формирайки цялостната творческа душа и идентичност на студиото.
GIMMICK 1920-те години (първоначално от САЩ): с неизвестен произход, но вероятно е приблизителен анаграм на магия, първоначалният смисъл е бил „предмет от магическото оборудване“.
Gimmick вярва в силата на изненадата и очарованието в разказването на истории. Подобно на хитър трик или неочакван обрат, те използват изкуство и хранителни инсталации, за да създават магически преживявания, които предизвикват перспективи и събуждат креативност. Gimmick въплъщава намирането на нови ъгли и въображаеми начини да пленява и вдъхновява чрез всеки проект, който създават. Тяхното лого – Птицата представлява свободата и креативността във визуалното разказване, докато разцепената ѝ опашка се свързва с уникалното използване на храната като форма на изкуство. Звездата в човката ѝ улавя магията, която те внасят във всеки свой проект.
Жана Миткова е графичен дизайнер и илюстратор, базирана в София, и креативният ум зад визуалната идентичност и логото на Studio Gimmick. Тя е страстна в изследването на различни форми на визуално изкуство и експериментирането с нови техники, особено заинтересована от взаимодействието между вътрешния и външния свят на човека. Обича проекти, които се занимават с екологични и социални въпроси. Сред клиентите ѝ са FineActs, Brandnu Studio и No8, а нейните работи са били представяни в изложби като Made in Leshten, FIG 2 | My Head Is a Photodump, Screenprint with me, [mer]mory: exhibition and experiences и други.