С един от тях откриваме фестивала на 15 ноември от 19:00 в Зала 1 – Времето е наше на Петър Попзлатев, в който Руши Видинлиев и Леонид Йовчев са свързани от една папка на Държавна сигурност, а Елена Телбис се намесва с двойна идентичност. Звучи добре, а надолу ви подготвяме за още 11 високи топки от програмата, които да не изпускате.
На миналата Киномания разследвахме смъртта на художника в Да обичаш Винсент, построен от 65000 маслени картини. Сега Джулиън Шнабел събира известните факти в емоционална възстановка на живота му във френските градчета Арл и Овер (където е и погребан), а от Венеция подават купа Волпи на Уилям Дефо, чийто Винсент е "просветлен, луд, брилянтен, безпомощен, съсипан и, в крайна сметка, триумфиращ".
Лаура (Пенелопе Крус) се връща в родното село с децата си за сватбата на сестра си. Докато си припомня простите радости от младостта си, атмосферата се нажежава от присъствието на старата ѝ любов (Хавиер Бардем), назряващото напрежение във фамилията и, за капак, изчезването на дъщеря ѝ. Построена от собственика на два Оскара Асгар Фархади, историята се оплита около подозрения, пари и стари тайни.
9 години след като го е заменила за най-добрия му приятел, овдовялата Мариан (Летисия Каста) се връща при Абел (Луи Гарел, седнал и на режисьорския стол). Новото им начало обаче е засенчено от авансите на лукавата Ев (Лили-Роуз Деп), измислиците на малкия син на Мариан и опасния въпрос какво всъщност се е случило със съпруга ѝ – сценарий като за шестица според фестивала в Сан Себастиан.
Англоезичният дебют на Клер Дени ни хвърля в дълбокия Космос, където Жюлиет Бинош, успяла да превърне насилствено Робърт Патинсън и Мия Гот в родители, е учен-надзирател на екипаж от затворници като тях, заточени на мисия до една черна дупка. Нататък историята изследва борбата с първичните нужди, куража, морала, самотата и нарастващото отчаяние в героите, а филмът (с палец нагоре от Сан Себастиан) е от типа "заобичай или намрази".
Чилиецът Себастиан Лелио, тъкмо взел чуждоезичен Оскар за Фантастична жена, сега прави римейк на друга звезда от филмографията си – Глория от 2013. Новият прочит пренася действието в Ел Ей, където Джулиан Мур е жена на 50+, която иска да е нещо повече от баба, затова тръгва по нощни клубове в търсене на любовта и намира Арнолд. Въпросът е готов ли е той за нея.
Макс е уважаван бизнесмен и активист за човешките права, когато застрелва посланик и се предава. Действията му обаче не разкриват тиха лудост, а историята на младостта му, белязана от нацистки престъпления, за които отдавна е чакал да отмъсти. В две от ролите гледаме Роми Шнайдер – мечтан за нея проект, който ѝ става и последен, защото умира малко след премиерата през 1982.
Островът е всъщност сметище във футуристична Япония, където корумпиран кмет заточва домашните кучета. 12-годишният му повереник обаче възразява и тръгва на мисия да спаси любимеца си Спотс, събирайки банда четириноги помощници по пътя навътре в тази поредна детайлно помислена Уесандерсънова вселена и втора негова анимация след Фантастичният господин Фокс.
В разгара на Студената война СССР праща балетната си трупа в Париж, за да демонстрира изтънченост пред света. Действително се получава международна сензация – само че заради танцьора Рудолф, който се увлича по френската култура и бяга на запад. Режисиран от Рейф Файнс, украинският танцьор и кинодебютант Олег Ивенко върви уверено по стъпките от книгата Рудолф Нуреев: Животът на Джули Кавана.
Ако заканата му за пенсиониране се окаже вярна, Робърт Редфорд се оттегля от киното със стил, като влиза под вратовръзката на Форест Тъкър – един от най-изпечените банкови обирджии в историята. Извършил последния си удар на 78 години, той умира кротко в затвора през 2004 след общо 18 успешни и 12 неуспешни бягства оттам.
Серджо е младеж с амбиция да напусне провинциалния си град, за да отиде в Рим и да се сближи с Берлускони, а пътят до целта му минава през трафик на жени като ескорт за събития. Извървяваме го с него в тази сатира от Паоло Сорентино, която е базирана донякъде на реалния живот и кариера на екс-премиера, но и се присмива на цялата политическа суматоха в Италия.
Рон Сталуърт е тъмнокож полицай от Колорадо Спрингс, който през 70-те кандидатства за местния Ку Клукс Клан по обява във вестника, като праща бледолик колега да се представя за него на срещите, за да разбият кликата отвътре. Може да прочетете развръзката в книгата на Сталуърт, а може и да видите прочита на Спайк Лий с награди от Кан и Локарно.
Киномания е от 15 ноември до 2 декември
Подгряващата ретроспектива на Бергман започва още на 8 ноември