Тепърва предстои да получим и представим специалната програма на организаторита, та засега просто отдаваме дължимото на всяка от филмовите авторки.
Иглика Трифонова започва кинокариерата си с документални продукции, а на идния фестивал се докосваме до разработваният в продължение на 10 години Прокурорът, защитникът, бащата и неговият син
Адела Пеева е сред любимите ни факири на документалното кино, а филмите ѝ винаги са въздействащи и провокативни дисекции на дълбоки и наслояваали се с години обществени проблеми. Чия е тази песен изследва произхода на емблематична балканска мелодия, всяла раздор между убедените в попечителството над нея хора от шест различни държави на полуострова. През 2017-а година Адела Пеева съз
Мила от Марс е шеметният, звезден дебют на Зорница София, а главна роля в прожекцията изпълнява изключителната Весела Казакова, която през 2006-а попада в ексклузивната селекция на Берлинале – Shooting Stars – за изгряващи звезди.
Светла Цоцоркова и лентата ѝ Сестра ни вглъбяват в проблематиката на семейния живот и сестринството, както и в онези малки камъчета, които подлъгват и рушат роднинските взаимоотношения. Филмът ѝ е отличен с почетна награда след световната си премиера на фестивала в Сан Себастиан.
Надежда Косева натрупва цели 15 награди още с дебютната си пълнометражна прожекция Ирина, където с магичната си актьорска игра ни пленява Мартина Апостолова. Сценарият ни забърква с историята на жена, избрала сурогатното майчинство в решителен опит да спаси семейството си.
Дуото между Кристина Грозева и Петър Вълчанов започва с Урок и прераства в Слава, която ще гледаме с впечатляващото участие на Маргита Гошева на голям екран.
Виктория на Майя Виткова-Косев е първият български пълнометражен игрален филм с премиера на най-значимия фестивал за независимо кино в света Сънданс. Проследяваме детството на "бебето на десетието", родило се без пъп и превърнало се в доверен телефонен другар на бившия Първи.
Безбог на Ралица Петрова завоюва Златен леопард за най-добър филм на международния фестивал в Локарно, а Ирена Иванова печели награда за най-добра актриса на Екуменическото жури и на критиците в Швейцария.
Дебютната творба на Елица Петкова Жалейка грабва първа награда на Международния конкурс на 20-ото издание на София Филм Фест. Сюжетът ни среща с късното тийнейджърство на Лора, преминала през бремето от загубата на баща си и околните очаквания към нея самата.
Доза щастие също е първият филм на Яна Титова и напълно заслужено за кратко време се превърна в една от най-популярните български прожекции напоследък.
Що се отнася до Жените наистина плачат на Мина Милева и Весела Казакова, без да засягаме никого, категорично можем да твърдим, че това е най-силният български филм от изминалата 2021-а година. Препоръчваме го горещо на всички, редом с останалите десет прожекции, на които ще се насладим в началото на март месец.