Някои зрители може да се сърдят на Люк Бесон, задето вече не прави минималистични емоционални шедьоври от ранга на Последната битка или Леон, но няма как да отречем, че мултифункционалният французин се справя повече от добре в продуцирането, режисирането и писането на сценарии за европейски продукции, представени с холивудски маниер. Новият му режисьорски филм – Адел и проклятието на пирамидите – е базиран върху популярна серия от френски комикси и ни запознава с нещо като женския вариант на Индиана Джоунс. Дали заради комиксовата основа или поради желанието на Бесон да вкара прекалено много събития на единица екранна площ, Адел и проклятието на пирамидите в по-голямата си част представлява сериозен хаос от сюжетни нишки и герои. Това обаче успява да не дразни заради лудешкия ритъм на филма и цялостната приятно несериозна атмосфера.
Акцентът на историята е поставен върху въпросната Адел Блан-Сек (Луиз Бургоа), която се опитва да възкреси мумифицираното тяло на един от лечителите на Рамзес, за да спаси изпадналата си в кома сестра. Междувременно френски професор с парапсихологически способности събужда древен птеродактил, с което предизвиква хаос в Париж. В крайна сметка тези две случки се преплитат, а от това следват шумен екшън, майтапи, специални ефекти и дори голи сцени, които да ни подсетят, че европейските приключенски филми не са свенливи като американските.