Ангелът унищожител [Metropolitan Opera]

Оригинално заглавие: The Exterminating Angel
САЩ, 2017, 172′
от Томас Адес
Либрето и постановка: Том Кернс
Диригент: Томас Адес
Сценография и костюми: Хилдегард Бехтлер
С: Одри Луна, Аманда Ечалаз, Сали Матюс, Софи Беван, Алис Куут, Кристин Райс, Йестин Дейвис, Джозеф Кайзър, Фредерик Антун, Давид Портийо, Дейвид Адам Мор, Род Гилфри, Кевин Бурдет, Крисчън ван Хорн, Джон Томлинсън
САЩ, 2017, 172′
от Томас Адес
Либрето и постановка: Том Кернс
Диригент: Томас Адес
Сценография и костюми: Хилдегард Бехтлер
С: Одри Луна, Аманда Ечалаз, Сали Матюс, Софи Беван, Алис Куут, Кристин Райс, Йестин Дейвис, Джозеф Кайзър, Фредерик Антун, Давид Портийо, Дейвид Адам Мор, Род Гилфри, Кевин Бурдет, Крисчън ван Хорн, Джон Томлинсън
Третата опера на Томас Адес (след Напудри лицето ѝ и Бурята) взима за основа филма на Луис Бунюел от 1962 за една сюрреалистична вечеря, която гостите не могат да напуснат.
"Изглежда сякаш тези хора са в капана на една стая, а всъщност са в капана на собствените си глави", пояснява композиторът преди да затвори на сцената на Метрополитън 12 души, които в истерията си бързо се обръщат един срещу друг. Либретото на Том Кернс е остра като бръснач сатира срещу дивашките инстинкти и тайните, които дори изисканото висше общество не може да прикрие. От петолинието пък еклектичната музика на Адес сменя меланхолията на първа част с мрачните и жестоки епизоди на втора – само за да изгради болезнен контраст между богатството отвън и бедността отвътре.