Австралийският режисьор Джон Хилкоут си пада повече по музикалните клипове (за Depeche Mode, Placebo, Muse и Nick Cave & The Bad Seeds), но пък когато се захване с пълнометражни филми, винаги е интересно. Появилият се през 2005 The Proposition обра наградите на Австралийския филмов институт и неслучайно – това бе най-странният, безпощадно кървав, но и безутешно красив и мъдър уестърн, на който сме попадали. Това бе и първият съвместен проект на Хилкоут и музикалния колос Ник Кейв, който отговаряше както за сценария, така и за призрачния саундтрак (там действаше заедно с друг от The Bad Seeds – мегабрадатия цигулар Уорън Елис). В Беззаконие положението е почти идентично – цигулката на Елис и непогрешимите вокали на Кейв доминират музиката към филма, а сценарият е адаптация на Кейв по историческата книга The Wettest County in the World на Мат Бондуран. Приликите между двата филма не спират дотук – те използват почти идентична, но пък особено въздействаща формула от изключително майсторски заснети сцени, наситени цветове, натуралистично предадено насилие с потоци кръв и десетки трупове, малко ирония, малко сарказъм и много истински човешки емоции.
Подобно на The Proposition, действието отново е натикано в нищото – в случая не в австралийската пустош, а в планинската част на щата Франклин. Напук на обявения в Щатите сух режим местните фамилии варят нелегален алкохол и изкарват добри пари от това… поне докато не се появява садистичният специален агент Чарли Рейкс (Гай Пиърс), който настоява всички да му плащат процент от продажбите си. Номерът минава пред всички освен пред тримата братя Бондуран – огромният Форест (значително наедрелият покрай снимките на Bronson и Черният рицар: Възраждане Том Харди), здраво пийващият и здраво удрящ Хауърд (Джейсън Кларк) и малкият, опитващ се да превъзмогне своите страхове Джак (Шая Льобъф). Тримата се изправят срещу обстоятелствата, което ги вкарва в истинска война с Чарли Рейкс и неговите копои – война, в която се режат доволно много части от човешки тела, отекват изстрели, тук-таме покрай кръвта и горящите казани припламва и любов (внимавайте за нежните включвания на Джесика Частейн и Мия Вашиковска), а животът и съдбата не пестят плесниците за всеки, почувствал се по-силен и важен от обстоятелствата.
Във всеки друг случай бихме описали подобен филм като екшън или гангстерски, но Беззаконие има дълбочина, която ни пречи да го категоризираме окончателно. Защото в рамките на тези два часа не липсват моменти, в които отлично разказаната история направо те отнася, а това значи само едно – майсторско изпълнение.