Това вероятно се е питал и Роланд Емерих – не по-малко комерсиален режисьор от Бей, който решава да мушне исторически екшън до фантастиките си Денят на независимостта и След утрешния ден. Резултатът е очакваният – страшен гръм и трясък, който звучи като остарял урок по военно дело, завършващ с „победата си струва смъртта на войниците“. През Втората световна война над Тихия океан не е тихо: военноморските сили на Япония и САЩ водят безмилостен дуел, който започва с удара по американската база в Пърл Харбър (на 7 декември 1941) и завършва с разгрома на японския флот при Мидуей (на 4-7 юни 1942). Втората битка всъщност е считана от историците за изключителна – и заради развоя си, но и заради стратегията, която позволява на по-малобройните американци да победят японците, разкодирайки техните радиосъобщения. Това разказва и филмът, хвърляйки сред тонове бездушни спец ефекти любими актьори като Уди Харелсън и Патрик Уилсън, за да доведе критика на Гардиън до следното заключение: „Най-доброто нещо, което можете да направите с този филм, е да се прикриете и да чакате да премине“. Възползваме се от добрата шега на гърба на Емерих, защото знаем, че боксофисът му няма да пострада от една дребна граната.

Оригинално заглавие: Midway
Език: английски
Превод: с български субтитри
Жанр: драма, екшън, исторически
САЩ/Китай, 2019, 138′
Режисьор: Роланд Емерих
Сценарист: Уес Тоук
С: Ед Скрейн, Патрик Уилсън, Люк Евънс
Език: английски
Превод: с български субтитри
Жанр: драма, екшън, исторически
САЩ/Китай, 2019, 138′
Режисьор: Роланд Емерих
Сценарист: Уес Тоук
С: Ед Скрейн, Патрик Уилсън, Люк Евънс
Всеки знае за Пърл Харбър (включително заради филма на Майкъл Бей от 2001), но кой е чувал за ответната битка при Мидуей 6 месеца по-късно?