През 2006 София Копола ни представи един особен поглед върху имперски луксозния и блясакво-тъжен живот на френската кралица Мария Антоанета, а сега фокусира вниманието ни върху наперения лукс на Холивуд и фалшивия блясък на разглезеното поколение Z. Но тъй като дъщерята на великия Франсис Форд не обича да бърза, нито да повтаря, но пък обожава да експериментира, Блясък е толкова различен от Мария Антоанета, колкото The Virgin Suicides от Изгубени в превода, например.
Тук момичетата са изключително красиви, сякаш са създадени само за да се усмихват, да пръскат пари в клубовете и да носят възможно най-скъпите дрехи. Цветовете са бляскави като в 30-секундна реклама или новото 3-минутно видео, което ще помете ефира на MTV и ще бъде споделяно три милиона пъти във facebook и Twitter. Цветове и музика за един почти фантастичен, но някак реален, поне в Холивуд живот. Бихте могли да гледате Блясък точно така – като една жестоко заснета история с красиви актьори и бумтящ хип хоп и захаросан поп. Надяваме се обаче да забележите и ироничната усмивка на София Копола, която често прераства в саркастичен коментар за нуждата от консуматорското съзнание, марковите чанти и онези страхотни розови обувки, които носи Парис Хилтън. Хубавото в Блясък е, че не сочи с пръст, не порицава (не и очевидно), а разказва, показва и безпроблемно задържа вниманието ни. Поздравяваме Копола и за отличния подбор на актьори, особено за включването на абсолютните новаци Израел Брусард и Кейти Чанг, които обещаваме да следим с интерес.
Тази история звучи абсолютно измислена, но е съвсем истинска. Група разглезени тийнейджъри от Холивуд Хилс живеят в MTV вселената – усмивки, партита, тънко свити козчета, красиви дрешки, красиви коли, консумация, консумация, консумация и почти нищо друго. Освен мечти за още по-бляскав живот – онзи, който живеят истинските холивудски звезди. И тъй като не могат да си го позволят, тези тийнейджъри просто си го присвояват. Ръководени от ледено спокойната и някак магнетична Ребека (Чанг), те проявяват едновременно изобретателност и глупост, прониквайки в къщите на Парис Хилтън, Орландо Блум и десетки други, задигайки каквото им падне от там. Всички са обсебени от идеята и дори малко по-притеснителният и пресметлив Марк (Брусард) се поддава на блясъка, коката, марковата красота и живота в паралелния свят. Краят на всичко, съвсем очаквано, никак не е бляскав, но заема своето заслужено място в американската попкултура.