Последният му генератор за леене на сълзи се оказва младежката книга от 80-те на британския автор Майкъл Морпурго, която ни представя страданията на войниците от Първата световна през очите на един кон. Което пък е добър повод Спилбърг да изготви нещо като лайт версия на Спасяването на редник Райън, в която натуралистичните ужаси на войната са смекчени, за да може хуманистичните послания на Боен кон да достигнат до зрители от всички възрасти.
Цялата история се върти около неразрушимата връзка между младия Албърт (Джеръми Ървайн) и неговия любим кон Джоуи. В началото на войната Джоуи е продаден на кавалерията и след серия от премеждия се оказва притежание на немската армия, чието грубо отношение към животните само по себе си изглежда добър повод човек да им обяви война. Междувременно самият Албърт попада в окопите и оттук насетне е само въпрос на време двамата с верния му подкован другар да се срещнат отново.
Във визуално отношение филмът е зашеметяващ, а и надали някой се е съмнявал в доказания перфекционизъм на Спилбърг. Колкото до кърпичките, въпросните би следвало да бъдат извадени още в сцената, когато Албърт се сбогува с Джоуи и да не бъдат прибирани до самия край на филма.
Боен кон
Оригинално заглавие: War Horse
Език: английски
Превод: с български субтитри
Жанр: драма, приключенски
САЩ, 2011, 146’
Режисьор: Стивън Спилбърг
С: Джеръми Ървайн, Питър Мълан, Емили Уотсън, Дейвид Крос, Дейвид Тюлис
Език: английски
Превод: с български субтитри
Жанр: драма, приключенски
САЩ, 2011, 146’
Режисьор: Стивън Спилбърг
С: Джеръми Ървайн, Питър Мълан, Емили Уотсън, Дейвид Крос, Дейвид Тюлис
Оставаме с впечатлението, че една от основните причини Стивън Спилбърг да прави филми е да накара зрителите си да употребят минимум два пакета хартиени кърпички, докато бършат сълзи в киносалона. Той е един от последните ярки представители на сантименталното кино в Холивуд и заради него милиони хора са плакали, трогнати от съдбата на изгубени извънземни, копнеещи за свобода роби, жадуващи за човешка ласка роботчета и изтерзани евреи.