Пътят на тази мъченическа история до оперната сцена е предълъг: тръгва от новела на Гертрут фон Ле Форт и продължава през неосъществен филмов сценарий на Жорж Бернанос, превърнат след смъртта му първо в театрална постановка, а после и в либрето за композициите на французина Франсис Пуленк. Премиерата на неговата опера през 1957 в Ла Скала е на италиански, но публиката и критиката пляскат така силно, че Диалозите на кармелитките бързо са изнесени и към Париж и Сан Франциско на съответните езици. "Това преди всичко е диалог с душата на зрителя", казват от Российская газета за работата на Пуленк, която закрива този сезон на прожекциите от Метрополитън опера към екраните на Cinema City. Точно като за десерт, разтърсващите партии тук са поверени на мощни и във вокално, и в актьорско отношение изпълнители като легендата Карита Матила и младата Изабел Ленард.