Той проследява цялата история на филма, концентрирайки се върху артистичната визия (вместо върху бизнес измеренията или знаменитостите) от епохата на нямото кино до дигиталната ера. За разлика от историците, които акцентират върху западното кино, Казънс има по-глобален подход. Той показва иконични филмови изображения от Азия, Африка, Индия, Средния Изток и Латинска Америка, вплетени в доста по-познатото филмово наследство на Европа и Северна Америка. Неговиата версия на историята на киното успява да бъде както ерудирана, така и достъпна.
Подходът на Казънс е напълно индивидуалистичен. Живеещ в Шотландия, той се изгражда като експерт с еклектична биография, която включва програмиране на фестивали, правене на филми и преподавателска дейност. Използвайки метода „направи си сам“, авторът съхранява и монтажната си независимост, която иначе би се изгубила, ако боравеше с по-голям бюджет или с редакционен екип. Уникалният му принос е същинска революция в многосерийното документално кино. След като преживеете тази история от такава отличителна гледна точка, може да изпитате желание да се насладите на подобно отдаване на почит към музиката, литературата, политиката или каквото ви допада.

1 еп. – Раждането на киното (1900-1920)
2 еп. – Холивудската мечта (20-те)
3 еп. – Експресионизмът, Импресионизмът, Сюрреализмът: Златната ера на световното кино (20-те)
4 еп. – Въвеждането на звука (30-те)
5 еп. – Следвоенното кино (40-те)
6 еп. – Секс и мелодрама (50-те)
7 еп. – Европейската Нова вълна (60-те)
8 еп. – Нови режисьори, нови форми (60-те)
9 еп. – Американското кино на 70-те
10 еп. – Филмите, които промениха света (70-те)
11 еп. – Появата на мултиплексите и азиатския мейнстрийм (70-те)
12 еп. – Пребори властта: Протестът във филмите (80-те)
13 еп. – Нови граници: Световното кино в Африка, Азия и Латинска Америка (90-те)
14 еп. – Новите американски независими и дигиталната революция (90-те)
15 еп. – Киното днес и бъдещето (2000-)