Как прекарах лятната ваканция вероятно ще сподели същата съдба, при това не защото е лош, а защото е толкова нестандартен, че дори няма да има премиера на голям екран в САЩ. У нас, както и в разни по-свободомислещи краища на света, получаваме възможността да го гледаме, което е хубаво. Защото винаги е освежаващо да видиш алтернативна, пълна с черен хумор и бой лента, която не копира нагло Тарантино, Ричи или братя Коен. А и защото продължаваме да уважаваме Гибсън, на когото никак не му пука дали го харесват.
Как прекарах лятната ваканция ни запознава с класически Гибсънов герой – самотен, циничен, проблемен, но стаил дълбоко в себе си искрица доброта. Името му е просто Шофьорa, а престъпната му кариера го вкарва в Ел Пуеблито – съчетание между затвор и крайно неуспешен социален експеримент. Мястото, впрочем, е съвсем истинско и е построено през 1956, а идеята е на затворниците да се предостави нещо като миниград, в който те могат дори да живеят заедно със семейството си. Естествено, Ел Пуеблито не само че не превъзпитава престъпниците, но и се превръща в едно затворено общество, водено от своите смъртоносни правила.
Следват груби шеги, още по-грубо насилие и едно нестандартно приятелство, което може би ще изкупи греховете на Шофьора.
Как прекарах лятната ваканция

Оригинално заглавие: Get the Gringo
Език: английски
Превод: с български субтитри
Жанр: драма, екшън
САЩ, 2012, 95’
Режисьор: Адриан Грюнберг
С: Мел Гибсън, Питър Стормеър, Дийн Норис, Стефани Лемелин, Скот Коен
Език: английски
Превод: с български субтитри
Жанр: драма, екшън
САЩ, 2012, 95’
Режисьор: Адриан Грюнберг
С: Мел Гибсън, Питър Стормеър, Дийн Норис, Стефани Лемелин, Скот Коен
В последните години съдбата определено не беше благосклонна към Мел Гибсън, някогашното златно момче на Холивуд. Кинематографичните качества на Страстите Христови бяха засенчени от серия шумни скандали, а претенциозната кървавица Апокалипто сложи край на режисьорската кариера на Мел, която по времето на Смело сърце ни се струваше така обещаваща. Завръщането към актьорството също не беше особено бляскаво, защото екшънът Острие на мрака и режисираната от Джоди Фостър драма Бобърът се оказаха финансови провали.