Избягва от тъмницата и заминава в Париж на гости на мадам д’Юрфè, която иска да изкопчи от него тайната на безсмъртието. След Париж се връща към трескавите си похождения. В Рим печели любовно състезание срещу човек от простолюдието. Среща се с Папата и с майка си, която вече не се вълнува от съдбата му. Накрая идват старостта, библиотекарското поприще, посърналият чар, забравата и самотният танц с механична кукла, спомен за отшумяващото славно минало. Свободна интерпретация на мемоарите (1791-1798) на известния прелъстител Казанова. Фелини емблематично пренася този персонаж от ХVІІІ в. в съвремието и го свежда до еротичното му измерение. Неговият бъбрив, отчаян, вманиачен и пределно театрален разбивач на женски сърца е до такава степен закостенял в тъпоумната си мъжественост, че се е превърнал в половин човек.