Преди главата ѝ да падне, цели два часа Сърша Ронан носи високо вдигната брадичката на Мария Стюарт, под чиято огнена коса горят непокорен характер, смело сърце и дори глад за любов. Надъхващо е да я гледаме как спори и се бори за наследството на трона на Англия, зает от братовчедка ѝ Елизабет I, под чиято унищожена от шарката кожа Марго Роби изразява дори прекалена уязвимост. Изправени една срещу друга обаче двете жени тук сякаш имат общ съперник – мъжете около тях. И това не е много автентично. Този дебютен филм на Джоузи Рурк, артистична директорка на лондонския театър Donmar с грандиозни сценографии зад гърба си, изпъква с две неща: усърдието да вкара в 16 век някои модерни разбирания от 21-ви и фриволността към историческите факти. Само сега на екран, но никога в действителност, двете кралици се срещат. Само в сценария на Бо Уилимън, писал и Къща от карти, коварството из коридорите на властта включва и фатална гей линия. Заради това иначе грабващата костюмна драма има и рядкото нещастие да бъде критикувана повече от публиката, отколкото от самата критика.