Кръстницата
Ако по някаква причина сте пропуснали Кръстницата в миналото издание на CineLibri, вече нямате извинение – екранизацията на популярния едноименен роман на Анелор Кер влиза премиерно в кината точно навреме за отварянето им.
Големият коз на тази находчива кръстоска между кримка и комедия е – очаквано – Изабел Юпер. В първия половин час на Кръстницата тя само „загрява“ в образа на невзрачна, уморена от живота преводачка в полицейски отдел, за да „избухне“ в пълен актьорски блясък като нахакана гранддама от подземния свят, след като съдбата я сблъсква с неочаквана бизнес възможност… и пълна торба марихуана. Симпатизираме ѝ именно защото балансира на ръба на закона по обезоръжаващо чаровен и забавен начин, но въпреки това филмът не ни оставя да се хванем в примката на комичното, припомняйки, че каламбурите крият сериозни теми, които в крайна сметка трябва да са обект на критика. Френска работа, както бе модерно да се казва.