Няма как да получите обичаен тийн хорър или треторазредна версия на Писък от Ричард Кели. След няколко кратки филма, през 2001 той ни отнесе в голямото другаде с неповторимата атмосфера на изтънчено-мрачния и почти гениален Donnie Darko. Абсолютен фаворит сред готик феновете, почитателите на черен хумор и (леко учудващо) комисията на фестивала Sundance, филмът бе повече от обещаващо начало. Вторият опит на Кели – Southern Tales, нямаше този късмет. Южняшките разкази бяха преднамерено авангардна стъпка, която критиката оплю, а една изолирана група зрители обяви за страхотна.
С Кутията Кели не рискува толкова много, нито пък е прекалено краен в подхода, но едновременно с това е внимавал в действията си, заобикаляйки отдалече клишето и налагайки натрапчиво тежка атмосфера и чувство за почти параноичен страх. Ползвал е и здрава основа – филмът е базиран едновременно на краткия разказ Button, Button на Ричард Матисън (отговорен още за култовите Аз съм легенда и Някъде във времето), както и на осемдесетарски епизод от Зоната на здрача (вероятно някога излъчен и по Първа програма). Сюжетът е разположен в удобните, почти идилични от днешна гледна точка САЩ от 70-те години – с красиви, руси англосаксонци, усещане за спокойствие и грандиозни космически програми. В семейство Люис всичко следва стереотипите, поне докато един ден на вратата на фамилната къща не звъни деформиран (но добре облечен и крайно любезен) господин със странно предложение. Останалата сама домакиня Норма (Камерън Диас) получава обикновена дървена кутия с червен бутон, който може да натисне, срещу което ще получи един милион долара, но в същия момент някой човек ще умре. След един ден съмнения и дълги разговори със съпруга й Артър (Джеймс Марсден) бутонът е натиснат. Следва водовъртеж от свръхестествени явления, плач, вина и сюрреалистичен кошмар, в който прозираме гигантска конспирация, в която са забъркани и правителството, и някакви странни, понякога морални, понякога необосновани в действията си неземни сили. До самия край може и да не намерите ясен отговор на въпроса как по-точно са свързани програмата Viking на NASA, моралният казус с натискането на бутона и десетките зомбирани бледи граждани, които бродят навсякъде, но няма и нужда – атмосферата, напрежението и убедителната актьорска игра в Кутията са обезоръжаващо добри.