И макар диригентът тогава да я нарича "симфонична поема", музикалните критици да я определят за magnum opus, а и самият Пучини да я мисли за едно от най-добрите си произведения, Момичето от златния Запад никога не става така популярна в Европа и не излиза от сянката на останалите големи опери на италианския композитор. Като Мадам Бътерфлай – другата му работа, също базирана на пиеса от американеца Дейвид Беласко. Изумително реалистичните декори, с които постановката на Джанкарло де Монако от 1991 се завръща на сцената, ни пренасят в Калифорния от 19 век или ерата на Златната треска. На този фон Мини, съдържателка на пивницата в града, се влюбва в бандита Дик и така очертава любовен триъгълник с шерифа, който го издирва. Има ли щастлив край за подобна драма, разбираме от големия екран, на който забелязваме и завръщането на тенора Йонас Кауфман след няколко години отсъствие от продукциите на Мет.