Момичето от златния Запад [Metropolitan Opera]

Оригинално заглавие: La Fanciulla del West
САЩ, 2018, 202′ (2 антракта)
от Джакомо Пучини
Либрето: Гуелфо Чивинини и Карло Зангарини
Диригент: Марко Армилиато
Режисьор: Джанкарло дел Монако
Сценография и костюми: Майкъл Скот
Осветление: Гил Уекслър
С: Ева-Мария Вестбрук, Йонас Кауфман, Карло Боси, Желко Лучич, Майкъл Тод Симпсън, Матю Роуз, Орен Граду
САЩ, 2018, 202′ (2 антракта)
от Джакомо Пучини
Либрето: Гуелфо Чивинини и Карло Зангарини
Диригент: Марко Армилиато
Режисьор: Джанкарло дел Монако
Сценография и костюми: Майкъл Скот
Осветление: Гил Уекслър
С: Ева-Мария Вестбрук, Йонас Кауфман, Карло Боси, Желко Лучич, Майкъл Тод Симпсън, Матю Роуз, Орен Граду
Премиерата – пак в Метрополитън през 1910, минава под палката на Артуро Тосканини и завършва с вълна от аплодисменти.
И макар диригентът тогава да я нарича "симфонична поема", музикалните критици да я определят за magnum opus, а и самият Пучини да я мисли за едно от най-добрите си произведения, Момичето от златния Запад никога не става така популярна в Европа и не излиза от сянката на останалите големи опери на италианския композитор. Като Мадам Бътерфлай – другата му работа, също базирана на пиеса от американеца Дейвид Беласко. Изумително реалистичните декори, с които постановката на Джанкарло де Монако от 1991 се завръща на сцената, ни пренасят в Калифорния от 19 век или ерата на Златната треска. На този фон Мини, съдържателка на пивницата в града, се влюбва в бандита Дик и така очертава любовен триъгълник с шерифа, който го издирва. Има ли щастлив край за подобна драма, разбираме от големия екран, на който забелязваме и завръщането на тенора Йонас Кауфман след няколко години отсъствие от продукциите на Мет.