Макар и коренно различен от триумфалния филмов дебют на Макдона – В Брюж, в Седемте психопата откриваме почти същото интелигентно, безкомпромисно, иронично, саркастично и винаги уместно чувство за хумор, което ще наречем просто британско поради липса на по-смислено определение. Това е и силният коз на британския спец – той режисира, продуцира и пише сценариите на филмите си, изпипвайки до последния детайл странно-смешните сцени (често – подчертано театрални и базирани изцяло на диалог), които изграждат леко хаотичната история. Общото с В Брюж е и главната роля на Колин Фарел, което не е за пренебрегване, тъй като той обикновено е достатъчна причина да гледаме и доста безсмислени филми, а пък в продукциите на Макдона пасва просто идеално. Сам Рокуел, Кристофър Уокън и Уди Харелсън също влизат отлично в кожата на своите психопатологични персонажи, а краткото включване на музикалния гигант Том Уейтс намираме за особено добра проява на вкус.
Сюжетът понякога препуска, а друг път криволичи, привидно безцелно, но едно е сигурно – в Седемте психопати няма нищо традиционно и предвидимо, затова буквално от първата минута на филма основният въпрос в главата ви ще бъде какво ли следва. В центъра на събитията се оказва изпадналият в безидейност и ленив алкохолизъм сценарист Марти Фаранан (Фарел), който е замислил филм със седем психопати за главни действащи лица, но изобщо не може да измисли какви са и каква е целта им. За негова радост (и истински ужас) психопатите съвсем сами го намират, завихряйки живота му в откачен и кървав хаос. Оказва се, че най-добрият му приятел Били (Рокуел) води изключително странен и потаен живот (встрани от обичайната му работа – да отвлича кучета и да ги връща срещу награда), а и другарят му Ханс (Уокън) има доста тъмни тайни. Така в живота на Марти нахлува убиец със заек подръка (Уейтс), лудо влюбен в кучето си мафиот (Харелсън) и всякакви други неприятни персонажи, които го преследват от градските улици до прахоляка в близката пустиня. Има кръв, престрелки, убийствени лафове и хитро заяждане с холивудските стереотипи, които са потъпкани и подиграни. Типично по британски.