С малко изключения съвременното българско кино бяга от жанровите капани на трилъра, задълбавайки (понякога твърде дразнещо) в драмата. Шестият ден на Владислав Радев (режисьор) и Стоян Витанов (продуцент и съсценарист) обещава да ни вземе дъха с екшън, напрегнато очакване и борба на живот и смърт на фона на заснежени високопланински пейзажи. Както добре знаем обаче, тези компоненти служат единствено за опаковка на същинската история, която тук започва повече от тривиално. Момиче и момче се срещат и се влюбват, въпреки че той е от малко провинциално градче, а тя се ползва с привилегиите на дъщеря на мастит бизнесмен. Именно тъмното минало на бащата на момичето и неговите връзки с престъпния свят стават причина нашите герои да излязат набързо от сладкия унес на любовта и да се сблъскат челно със страшно изпитание, което поставя на карта не само отношенията, но и животите им. Следват сцени с окървавени ножове, преследвания и преход на няколко хиляди метра надморска височина, които недвусмислено насочват към размисли за различните степени на саможертва в името на простички, но важни ценности.
Няколко финални вметки по каста – Калин Врачански и Милена Николова–Миленита са в ключови за сюжета, но все пак второстепенни роли – оглеждайте се повече за представянето на младите Ивайло Драгиев и Костадинка Аратлъкова, които в действителност изнасят филма на раменете си.
Шестият ден
Оригинално заглавие: The Sixth Day
Език: български
Жанр: драма, трилър
България, 2013, 80’
Режисьор: Владислав Радев
С: Ивайло Драгиев, Костадинка Аратлъкова, Ивайло Димитров, Богдан Казанджиев, Калин Врачански, Милена Николова – Миленита, Анжела Недялкова
Език: български
Жанр: драма, трилър
България, 2013, 80’
Режисьор: Владислав Радев
С: Ивайло Драгиев, Костадинка Аратлъкова, Ивайло Димитров, Богдан Казанджиев, Калин Врачански, Милена Николова – Миленита, Анжела Недялкова
Месец по-рано от обявената премиерна дата в кината се появява Шестият ден – най-новата издънка на българското игрално кино, въоръжена с интригуващ сюжет, мрачни персонажи и няколко момента на класически съспенс.