Докато кара вехтата си кола из улиците на Сеул, шофьорът взима за клиент чуждестранен пътник – немски журналист-кореспондент Петер, който предлага изключителна оферта – за немислимата сума от 100 000 уона да го закара от столицата до Куангджу. Пътуването е важно за Ким, защото ще му осигури препитание за месеци наред. Само че положението в страната става все опасно: нестихващите демонстрации и протести срещу правителството прерастват в т.нар. "Въстание в Куангджу", което променя категорично съвременната история на Корея.
Най-касовият корейски филм за 2017 е пореден връх в режисурата на Чан Хун, (известен у нас с Фронтова линия и Таен съюз). Дългогодишен асистент на Ким Ки-док, Чан работи в съвсем друга стилистика. Шофьорът на такси е своеобразен road movie, който e натоварен по умел начин със значими политически акценти. Филмът е амалгама, която приютява най-добрите елементи на съвременното корейско кино: в лентата има и драма, и комедия, и социална критика, и сатирично чувство за хумор, и вглеждане в "пренебрежимия" малък човек. Безспорно е пример как може да се направи изключително качествено политическо кино, което е не само важно за Корея, а прескача достойно границите на международния екран. Фокусът и рецепцията върху реалните събития през май 1980 е от особена важност, защото показва как корейската кинематография не спира да обговаря болезнените за обществото теми, свързани със съдбата на демокрацията и активността на гражданското общество.
Адроника Мартонова