13 картини на американския художник Едуард Хопър (1882-1967) са преработени в триизмерен декор. Реалността в творбите на художника е преведена дословно на езика на сценографията. Форми, цветове, светлина и самотни герои оживяват извън плоскостта на платното. Камерата е почти неподвижна. Може да говорим за цветен филм ноар и съспенс а-ла Хичкок, дължащ се именно на ”мълчаливата” операторска работа.
На фона на тези живи картини се запознаваме с историята на цели три десетилетия. Периодите се разпознават от политически препратки и музикален фон. Главната героиня е Шърли (канадката Щефани Къминг), която бленува да бъде актриса. Зрителят е поставен в умножена реалност – тази на изкуството, на киното и на историята.
Густав Дойч експериментира с формата, създавайки нов жанр, който не можем ясно да определим, но на чието обаяние не можем да устоим.
Шърли: Представа за реалност
Оригинално заглавие: Shirley: Visions of Reality
Език: английски
Превод: с български субтитри
Австрия, 2013, 93′
Режисьор: Густав Дойч
С: Щефани Къминг, Кристоф Бах, Том Ханслмайер, Флорентин Грол, Елфриде Ирал
Език: английски
Превод: с български субтитри
Австрия, 2013, 93′
Режисьор: Густав Дойч
С: Щефани Къминг, Кристоф Бах, Том Ханслмайер, Флорентин Грол, Елфриде Ирал
Австрийският режисьор Густав Дойч се занимава предимно с авангардно и експериментално кино, но последният му филм излиза извън тези рамки, събирайки на едно място кино и изобразително изкуство, които заедно разказват визуално впечатляваща, многопластова история.