Факт – режисьорът Борислав Колев играе на сигурно в своя документален филм Стоичков и включва в него значителен процент от най-фамозните попадения на най-популярния български футболист на всички времена. Не може да се отрече обаче, че и двадесетина години по-късно левачките на Камата разтуптяват всяко българско футболно сърце с бийт над средностатистическия дръм­енбейс. Вече се дочуват и първите критики (все пак филмът си е наш и това е в реда на нещата).
Паралелите с Марадона на Кустурица ли? Ами и двата филма са нестандартни документалки за нестандартни футболисти. И двата разказват с усмивка, но и на места през сълзи за трудния път към футболните върхове в годините, в които футболът се превръщаше в индустрия за милиарди. В единия Емир и дон Диего се разхождаха по знакови за Ръката божия градове и стадиони, в другия пък обикаляме от ЮАР до Щатите и от Барселона до Харманли, като гид ни е най-великият, единственият българин със Златна топка. Човекът, подарил ни почти еднолично българския футболен връх на национално ниво – четвъртото място на финалите на легендарния Мондиал в САЩ през 1994. Трябва все пак да признаем, че нашият си филм не е прекопиран, а е построен по своя, българска логика. Паралелно с футболната история тече и друга – докато разказва за живота си, Ицата гледа и споделя своето възхищение от винтидж класиката Всичко е любов и от главната роля в него, изпълнена от Иван Иванов – тази на младежа, движещ се по ръба на закона. “Аз имах двe неща в живота – или да ставам бандит, или да съм футболист. И аз избрах да съм футболист.” Колко чистосърдечно и в неговия си безкомпромисен стил! А тежестта в документалната лента идва от автентичните VIP интервюта с две дузини световно признати ярки личности – от Йохан Кройф и звездите на оригиналния дрийм тийм на Барселона до Пената и Хосе Карерас.