Въпреки че се справя отлично с фантастиката като цяло (припомнете си култовия Батман от 1989 или Планетата на маймуните от 2001), още от най-ранните си филми Тим Бъртън има предпочитания към мрачно-приказната, подчертано готическа комедийност. Неосветените улици на стария Лондон, надвисналите кули на викториански къщи и забравени от Бога селца в края на нищото са предпочитаният декор на историите му (най-често базирани на книги, мюзикъли или сериали), а персонажите непременно са изтупани в костюм и бомбе, мъртвешки бледи, с блуждаещ налудничав поглед и задължително подчертани психични или парапсихични отклонения. С други думи – Бъртън си играе като истинско хлапе с хорър и фентъзи жанровете, трансформирайки ги в изискани кървави комедии с невероятна визия и почти постоянен актьорски състав.

Затова едва ли ще изненадаме някого със сравнението на новия Тъмни сенки със старите класики Слипи Холоу, Кошмарът преди коледа, Суини Тод и дори Чарли и шоколадовата фабрика. Задължителните за всеки филм на Бъртън Джони Деп и Хелена Бонам Картър също са на линия – Деп с очаквано силна главна, а Картър – изненадващо – с второстепенна роля. Приключваме със сравненията дотук, защото макар и донякъде типичен и предвидим, базираният на позабравена американска тв поредица Тъмни сенки е достатъчно свеж, за да гъделичка въображението и да ви накара да се смеете, както и изключително апетитен за всеки фен на Бъртън.
Тук срещаме ливърпулския благородник Барнабас Колинс (Деп), който заедно с богатата си фамилия попада в Новия свят, но покрай любовната си авантюра с красивата вещица Анджелик (Ева Грийн) навлича проклятие на целия си род, вампирясва и бива заровен дълбоко под земята. 200 години по-късно кръвопиецът случайно бива освободен, но се сблъсква с много неприятното бъдеще, в което безсмъртната Анджелик тотално е съсипала бизнеса на фамилията Колинс, която води полубогаташко съществуване в западащото достолепно имение на Барнабас. Той бързо се заема да поправи несправедливостите, но ще трябва да мине през убийства, палежи, много бурен секс с психоложка и вещица, козене с хипари, неловки опити за свалки и неизбежни сблъсъци с ужасните неудобства на 70-те години на 20 век.
Тъмни сенки е чудесна готическа забава, а до края на годината ни очакват още две порции Бъртън – Ейбрахам Линкълн: Ловец на вампири (представете си само!) и новата, анимационна версия на Frankenweenie.